/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
HJÆÆÆÆÆLP :-((
Fra : Laika_pigen
Vist : 862 gange
100 point
Dato : 03-07-07 11:03

Nogen som kender den side hvor man kan søge om hjælp Økonomisk til dyrelægebehandling?

Mener selv den hedder noget med Alfred og Kathrine's et eller andet. Men er ikke sikker...

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 03-07-07 11:16

Hej Laika
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med et sted, men et godt råd er at have sin hund sygeforsikret, hundens sygdom kommer altid uventet og upassende for ens økonomi, og derfor er det lige så vigtigt at have ens kære hund forsikret mod sygdom, som det at have den lovpligtige ansvarsforsikring.

I Sverige har langt de fleste hundeejere en sygeforsikring, men desværre er der stadig alt for mange her hjemme der vælger denne gode sikring fra.

Håber ikke det er alvorligt med din hund, og prøv evt. at få en aftale med betaling for regningen hos din dyrlæge, som du kender og vel har god erfaring med.

Det er synd hunden skal vente på du evt. får svar på om der er en fond, eller lignende, der vil betale for din hund´s sygdom, det er dit ansvar når du har valgt at have et dyr.

Mange hilsner

Frank

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 11:30

Øhhh

Der er heller ikke tale om at vi skal vente på et svar fra en eller anden fond. Men nærmere om man kunne få lidt hjælp efter...

Og jo det er pænt alvorligt!

Dog ikke sygedom, men graviditet!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-07-07 11:44

Alfred og Katrine....det er under det navn bl.a. Kvickly sælger tomater

men :

http://www.katteinfo.com/fonde.html

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-07-07 11:48

Hvis det er almindeligt brugt aå ved dyrlægen det sikkert. Jeg har nogle gange ringet til dyrlægen angående trafikskadede dyr som han så har taget sig af, uden udgift for mig!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 03-07-07 11:57

Der er mange der hedder Alfred og Katrine - men det ser ikke lige ud tiiil at de har noget med dyrlægeregninger: http://search.live.com/results.aspx?srch=105&FORM=IE7RE&q=alfred+og+katrines

Kommentar
Fra : kimse_29

Dato : 03-07-07 12:10

Du kan gå her ind på også skrive Hunde i søgefeltet.

Så kommer der 5 stk frem.

Håber det kan bruges...

http://www.legatmidler.dk/Bsoeg.php

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 12:25
Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 12:27

Og mere her.
Mvh Bevi54

Dyrenes Dag Kommite
Hovedvejen 46 5750 Ringe
tlf. 65 99 28 45 email. ddk@mail.dk

Fr. Sophie Johansens legat
Den Kgl. veterinær & Lanbohøjskole
Studieforvaltningen
Bülowsvej 17
1870 Frederiksberg C

Bamses Venner

Yder tilskud til pensionister og andre mindre bemidledes dyrlægebehandling af hunde, katte og andre mindre husdyr. Kriteriet for ydelse af tilskud er
økonomisk trang. Ansøgning om tilskud rettes normalt inden behandling iværksættes og efter samråd med den behandlende dyrlæge.

Ansøgningsskema: nej.

Dyrehospitalet Hobrovej, Dyrlæge Thomas O. Larsen, Hobrovej 40, 9000
Aalborg.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 13:31

Altså, er din veninde under uddannelse? Eller hvad er årsagen til at hun ikke kan betale sin dyrlægeregning?

De fleste mennesker gør det, at de snakker med deres bank om et lån når der opstår akut sygdom hos hunden hvis ikke de har en forsikring, der dækker..
Hvor stor er regningen??

Frank, jeg er ikke så sikker på, at en sygeforsikring dækker kejsersnit... Og nej, hunden ventede ikke..

Kommentar
Fra : skagensnero

Dato : 03-07-07 15:13

Hej Birgitta
Jeg blev også lige selv i tvivl da jeg læste din kommentar om kejsersnit, men har lige set efter i min sygeforsikring, den dækker udgifter til foretagelse af kejsersnit for hunde af racer, der normalt føder uden komplikationer, dog højst en gang i hundens levetid og kun i tilfælde, hvor moderdyrets liv har været i fare.

Jeg har forsikret i Gartneres forsikring, men der kan selvfølgelig være forskel fraselskab til selskab, men under alle omstændigheder syntes jeg det er en god tryghed, at ens hund er sygeforsikret, selv om man selvfølglig håber man aldrig får brug for forsikringen, da vi jo alle håber på hunden er "evig rask", men sådan ved vi jo godt alle livet ikke er skruet sammen.

Mange hilnser til jer alle der har svaret, og god sommer til jer og jeres hunde

Frank

Kommentar
Fra : madamme

Dato : 03-07-07 15:27

der er noget her du kan bruge

http://www.hunde-info.dk/page3.shtml

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 15:56

Birgitta.

Min veninde er under uddannelse, så har desværre ikke økonomien til regningen. Jeg har været nød til at låne hende 1000kr, bare for at dyrelægen ville operere hende i tide.

Regningen er på 8279,-

Hun har desværre ingen forsikring på hunden ud over den lovpligtige.

Men måske ikke den slags hunde hører til dem som ikke føder normalt...

Jeg ved det selvfølgelig ikke, det er nu lidt nemmer med min hund hvis den engang skal ha hvalpe.

Jeg kan lægge min hunds hjemmeside her ind hvis i vil se den og tilmed et lille billed af hvalpene og moderen hvis der er stemning for at se dem..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 16:06

JA!!! Ryst op med et link, TAK!

--Din veninde kan sikkert låne pengene i sin bank. Om 8 uger har hun jo tre hvalpe til salg. Hvilken ordning har hun med faderens ejer?
Skal han have en hvalp? Eller det beløb en hvalp indbringer?

Jeg tror ikke, at forsikringen ville have dækket. Det var i hvert fald nok noget, I skulle have undersøgt INDEN parringen..

Når hun har så dårlig økonomi, så skal hun jo nok ikke beholde en hvalp selv, -selv om det kunne have været sjovt.. Men TO små hunde er dobbelt så dyre som en, når det kommer til sygdomme og sådan noget...

Hvis I allerede ved hvem der skal købe hvalpene, så kunne det være, at I kunne låne pengene af dem? Jeg tænker på, hvis der er tale om familie eller venner..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-07-07 16:10

Nu ved jeg godt, jeg kommer med et moralsk og halvsurt opstød, men jeg bliver så ked af det, når jeg ser at folk anskaffer sig dyr uden at tage højde for, at de kan komme til at koste rigtig mange penge ved sygdom - eller som her....

Folk budgetterer bare ikke med uforudsete udgifter i forbindelse med dyrehold - og fravælger sygeforsikringen fordi den i nogles øjne er for dyr en investering (1000-1200 kr om året).

Jeg ser heller ingen anden udvej end at veninden må en tur i banken og låne pengene til dyrlægeregningen - eller lave en god afdragsordning med dyrlægen, det plejer de at være villige til.

Øv altså - SU og dyrehold passer bare ikke sammen... Og så i disse tider, hvor det er så moderne for helt unge at have enten Amstaff eller chihuahua.

Vaxen - Som tjente sygeforsikringen ind rigtig mange gange på sin gamle hund....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 16:22

Nu ER ejeren af en chihuahuatæve med tre hvalpe jo IKKE verdens fattigste menneske...
De små væsener er jo guld værd, -stambog eller ej.

Men klart, jeg foretrækker også at forsikre mine hunde..
Også selv om jeg har haft hunde, der aldrig har fået brug for forsikringen.
Jeg har nemlig også haft en allergi-hund. Sådan en bruger forsikringen..

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-07-07 16:25

Tja, alt dette skulle der jo have været tænkt på FØR parringen.

Lidt hovedløs avl.......ingen stamtavler, ingen penge, ingen viden, ændrer lige lidt til meget.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-07-07 16:35

Jo, chihuahua-hvalpe er jo som udgangspunkt værdifulde, men man kan jo ikke vide på forhånd om der overhovedet bliver noget resultat - altså om hvalpene overlever. Og så er man sørme halvfattig med udgifter, der ligner 10.000 kr.

Jeg har det som Maj_Britt - skal man avle, skal man være forberedt. Og her er en avlsgodkendelse et minimum for at sikre at det man laver er bare nogenlunde.
At avle dyr er ikke bare noget man gør - det er noget, der kræver omtanke, tid, penge og arbejde...

Men jeg håber selvfølgelig at alt går vel og at veninden og hendes hunde bevarer skindet på næsen...

Vaxen

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 16:39

Birgitta.

Hvalpenes far's ejer har fået 2000,- som aftalen uanset om der er hvalpe eller ej.
Han skal ikke ha nogle af hvalpene, da der er aftalt de er moderen's ejers. (hvis det kan siges sådan)

Hun ringer til sin bankmand imorgen, ang det lån til regningen.

Jeg smider linket til siden nu, men billeder bliver lagt ind om små 10min.

www.123hjemmeside.dk/laika

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 16:39

Det værste er nok, at den stakkels ejer er nødt til at se hvalpene som den økonomiske redning på suppedasen...

For chihuahua-hvalpe kan sælges. Også uden stambog.

Det havde bare været bedre med seriøse købere, en ordentlig kontant pris og en gensidig garanti for en god handel.

Sælger kan også blive snydt, -især når hun er i pengenød.

Så Laika-pige, sørg endelig for ikke at slippe hvalpen uden at ALLE pengene er betalt.
Og det er almindeligt, at køber betaler et depositum for hvalpen når man indgår en aftale. Altså inden hvalpen er 8 uger.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 03-07-07 16:43

Hej... Så smutter jeg lige en tur med Silke...
Og så glæder jeg mig til at kikke hvalpe når jeg kommer tilbage.

Laika er ret så bedårende.. Hvor gammel er hun? De ører er da ikke til at stå for..

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 17:02

Birgitta.

Jeg skal nok sørge for hun får alle pengene for hvalpene og der skal betales et depositum ved reservering af hvalpen. Det siger dyrelægen også der skal.

Laika er en dejlig blandings hvalp af Schæffer og Labrador. Hun er fra d.8/12-2006 så hun er snart 7måneder. Nu har hun fået styr på ørene. *GH* Men sjovt ser det stadig ud.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 03-07-07 18:12

Øj, altså... De ligner museunger....
Men de er da ret store.. Når man tænker på, at de lige er kommet ud af maven på den lille hund.. Hun må godtnok have set gravid ud... Godt, det er overstået.

Men så er du jo udlært i hundefødsler, -i hvert fald så ved du, at det kan ende med kejsersnit og hvad det koster...
Store hunde kan også få brug for kejsersnit. Du har bare den fordel, at hvis DIN hund er sygeforsikret med en ordentlig forsikring, så dækker den også kejsersnit.
Faktisk måtte Silkes mor have kejsersnit da Silke var blevet født, fordi den sidste hvalp ikke ville ud... -og den døde...

Hvor ER hun altså charmerende hende Laika. Jeg kan særlig godt lide det billede, hvor hun ligger og får en lille lur i "hundefadet" med alle stængerne i vejret. ---Og så det, hvor hun gemmer sig mellem sine egne ben i bilen..

Hvordan har Laika det med din venindes hund?? Hun er jo nok lige voldsom nok som legekammerat for en chihuahua..

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 18:48

I starten kunne de overhovedet ikke sammen, Laika er jo bare en stor snotunge som bare hele tiden vil lege. Og Chihuahua'en Chanell som den hedder, var ikke meget for den store vildbasse.

Kan jeg nu godt forstå. hehe

Men nu kan de sagtens sidde pænt ved siden af hinanden. Både når de slapper af og når de skal spise.

Der er gang i Laika faktisk hele tiden og hun vil ALTID lege. Selv med de helt store hunde nede i hundegården.

Vores nabo har også en hihuahua som hedder Nova, hun leger med Laika nede i Hundegården, det er helt vildt og se den lille hund måssel rundt med Laika.

PS: Nu hvor alle hvalpene ligner deres mor NU, kan man så evt, om de måske bliver langhåret efter deres far eller om de forbliver korthåret som de er nu og efter deres mor?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 19:18

om ca. 3 uger vil i kunne ane om de er kortstrået eller langstrået, nok ikke før.
Hvis de stride hår er lange er der mulighed for langt hår.
Det er vist den for mig bedste måde at svare dig på.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 03-07-07 19:33

Bevi54

Mange tak skal du ha. Hun må simpelthen væbne sig med tålmodighed også bare vente.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 03-07-07 19:36

ja, som tidligere nævnt tag et par billeder hver dag så vil i tydeligt se udviklingen.

glæd jer over dem, nyd dem, det går så hurtigt, lige pludselig er de væk.
Mvh Bevi54

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 04-07-07 09:14

Tak for svaret Birgitta. Du virker nu så venlig.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-07-07 14:20

Orrk, det ER jeg skam osse... nogle gange..
Jeg er bare meget interesseret i hunde..

Men tak for accepten af mit svar.
Jeg har gemt linket til din hjemmeside, så jeg kan følge med i, hvordan hvalpene vokser. HUSK NU! at tage billeder og læg ind på siden.