/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Genopladelige batterier.
Fra : Mosebaek
Vist : 1314 gange
100 point
Dato : 02-07-07 21:13

Her er jeg så igen!
GP batterier,er det fabriksnavn,eller noget med typen at gøre.Og hvor kan de købes.Er der også forskel på ladere.Jeg troede en lader var en lader,og at når "opretholdningsladning"s knappen lyste,ja så var batterierne opladet.Min lader er en "Top Craft universal hurtigoplader".Købt i Aldi.
Nok Kinesisk.(Det er det meste jo efterhånden).

Håber på respons. V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : food_life

Dato : 02-07-07 21:18
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-07-07 21:21

GP er et fabrikat. De kørte en temmelig intensiv serie fjernsynsreklamer får et år eller to siden. Jeg begyndte med GP efter anbefaling fra min elektronikmekaniker, der fik mig overbevist om at GP'erne helt klart var merprisen værd set i forhold til de billigere. Det mener jeg så klart også at have erfaret. Men med batterier er det ikke kun religion. F. eks i bilens fartpilot duer de billige knap batterier også ringe og i kort tid. Igen efter råd fra Thorkild, begyndte vi med Varta's og vupti. Nu udryddede vi en masse problemer bare ved at købe kvalitet istedet for kvantitet.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 02-07-07 21:23

Min GP'er køber jeg hos OK 75629577, men tror de fleste assorterede elektronik forhandlere har dem, eller kan skaffe dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-07 21:26

Jeg købte GP batterier+ lader, da det var på tilbud, men 24 timer for at oplade batterier, det kan være lang tid, hvis der ikke er nogen i reserve.

Men jeg har ikke fortrudt. Det var et tilbud, men dyrere end de andre muligheder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-07-07 21:29
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-07-07 21:31

Citat
Stavbatterier -
Nickelmetallhydrid (NiMH)
Vort sortiment omfatter en komplet serie af miljørigtige, genopladelige NiMH-batterier, GP NiMH. En produktgruppe som markedsføres kraftigt i vort GP PowerBank-koncept.
Forbrugere som vælger NiMH batterier bidrager til et bedre miljø med et formindsket antal batterier i kredsløb. Desuden sparer man mange penge takket været muligheden for at genoplade batterierne indtil 1000 gange. Denne batteritype indgår i vor langsigtede strategi for en mere økologisk tankegang hos forbrugeren.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-07-07 21:39

Mine GP genopladelige batterier er købt hos en isenkræmmer.

og det er de bedste af de fem sæt jeg har, de var så også dyrere........200,- for 4 stk.
Men de overgår også Duracells genopladelige......jeg har brugt dem flittigt i 4 år nu og de holder stadig strøm nok til 4-500 billeder i kameraet.

Jeg har lige investeret i sådan en oplader som du nævner der.

Når batterierne er opladet, skal laderen slå fra og de røde indikatorer går ud.

Det er sådan set forskellen fra eks. de små "sæt direkte i stikkontakten" opladere, hvor mange af dem ikke selv slår fra når batterierne er opladet.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-07-07 21:41

Ja de batterier er bare gode, men de bliver vel slidt som andre battereier.

Det kan jo være at et andet kendt mærke står bag. Det tror jeg.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-07-07 21:44

Ejerforholdet kender jeg ikke. Men kig omkring på deres hjemmeside.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-07-07 21:45

Tak for svaret 3773.Nu fik jeg mange gode tips.GP`ere,vil jeg prøve.

V.H.Mosebaek.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 02-07-07 21:50

har i aktier i fabrikken??.
Det man skal se efter er hvor meget de kan "indeholde" af strøm.
Nogle AA baterier med 2500 mAh virker da længere end nogle med f.eks 2000 mAh til mit fotoapparat.
Og hvis man bruger dem rigtigt så er der vist ikke megen forskel.
Nickelmetallhydrid (NiMH) er vel det det står for: Nickelmetallhydrid (NiMH).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-07-07 08:33

Næh, vi er bare glade brugere