/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hovedpine/migrænemedicin
Fra : Industri
Vist : 1558 gange
300 point
Dato : 01-07-07 18:00

Er der nogen der kender en læge på vestegnen der udsteder recepter på gynergen minus belladonna. Det er et prparat der erstatter, det gamle præparat GYNERGEN. Jeg ved det kan fåes på Glostrup Apotek.
Håber på nogle gode indlæg.
MVH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-07 18:01

hvis det er noget du plejer at få vil lægevagten kunne udskrive minimum ved henvendelse

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 01-07-07 18:11

Alle læger kan vel udskrive det samme, og alle præparater kan vel fåes på alle apoteker...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-07-07 18:22

hmmm gynegen er udgået pga faren ved bivirkninger - minus belladonna er vel så noget på special recept - har du migræne nu og her så er der lignende præparater

http://www.netpatient.dk/gynergen.htm

det er vist kun noget en læge skal tage sig af

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-07-07 18:25

Imigran er et nyere præparat mod migræne, og har generelt et godt ry.

Hanne

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 01-07-07 18:27

Disse ting er jeg udmærket klar over, da min egen læge ikke vil give recepter på dette. , men det er præparat som jeg har fået i mange mange år, og er indtil videre det eneste der virker på mig. Jeg ønsker bl.a. høre fra nogle der får dette præparat.
MVH

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 01-07-07 18:28

Har prøvet IMIGRAN, uden effekt, ellers mange tak

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-07-07 19:04

Du må insistere på at komme på en smerteklinik, hvor de kan rådgive dig og der finder de også ud af hvilken medicin der passer til dig...

der kan jo let være kommet nye preparater som kun specialister kender, og ingen almen praktiserende læge har det store kendskab til....

og så kan jeg nævnte jeg selv, for år tilbage havde daglig slem hovedpise, men har fået det permanent væk med akupunktur, og det hos en alternativ behandler i Nordjylland

håber det bedste

/
Henrik

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 01-07-07 20:25

har du fået målt dit blodtryk jeg gik i flere år med migrene men efter jeg har fået piller for,for højt blodtryk og det er tre årsiden har jeg ikke haft migrene det er simpelthen bare dejligt

tykkemand

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 01-07-07 20:49

Har fået målt mit blodtryk og det er som en 25 årig. Har haft daglig hovedpine gennem 35 år. Jeg tror jeg har prøvet det meste

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 01-07-07 21:48

Hej Industri

Jeg har haft Hovedpine / Migræne i mindst 45 år næsten daglig og det der i lang tid var bedst

for mig var Maxalt piller jeg tog en om dagen når det begyndte.Og jeg havde prøvet alt både det

godkendte og det alternative.Tilfældigt hørte jeg om søvnapnø og spurgte min kone hvordan

jeg trak vejret når jeg sov, hun kunne bekræfte at det kom i stød. Derefter talte jeg med min

læge om det og blev henvist til en specialist. Det resulterede i jeg fik en maske som jeg skulle

sove med, det har resuteret i at jeg er bedre udhvilet sover kun ca. 6 timer, sveder ikke om

natten, hvilket jeg gjorde meget før. jeg kan nu have 18 stk Maxalt i 3 Mdr. og har næsten ikke

Hovedpine mere,hvilket er godt for både heldbred og tegnebog da 18 piller koster ca. 1268 kr.

Jeg håber du kan få glæde af mit lille bidrag, da dette er en ren solstråle historie for mig

Hilsen Valder

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 02-07-07 06:35

Til Valdera. Jeg er glad for at høre at noget kan gøres,- for nogen. Jeg har selv været på søvnlab. i Glostrup, grundet dårlig søvn. Jeg må undersøge hvad dette er. Mange tak for tipset

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 05-07-07 18:04

Søger stadig svar fra nogen der får dette præparat. De findes jo