/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ridser i merbau plankegulv
Fra : vibse68
Vist : 1329 gange
300 point
Dato : 29-06-07 21:20

Jeg har et merbau plankegulv, der er matlakeret, og der er kommet et par store og dybe ridser i det.

Er der nogle der kender en måde til at skjule/dække sådanne ridser på, uden at skulle slibe og lakere igen.

På forhånd tak for hjælpen.

Vibse68

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-06-07 21:48

findes ikke. når lyset skifter indfaldsvinkel træder de frem igen. men et gulv er jo også beregnet til at gå på. det er ikke kun en pynteting, så lær at leve med det. det er altid de første ridser der gør mest ondt.

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 29-06-07 21:55

Et væg til væg tæppe kan gøre underværker når der bliver for mange "ridser"
Halløøj
Poul

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 29-06-07 22:38

Et tæppe var da en god ide.. Hvis det ikke ligefrem skal være væg til væg kan mindre jo også gøre det... En mulighed kan også være at stille en kommode eller andet møbel oven over ridserne.

Mvh.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 300 point
Dato : 30-06-07 07:29

Hvis det er trykmærker kan du måske være heldig at få træet til at rejse sig igen ved at påføre vand på stedet og lade det tørre, - det vil rejse træet.
Ellers må du i gang med staferpenselen, og lakbøtten frem.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-06-07 15:32

Få lidt volumen i træet igen ved at fugte, som stilkene skriver. Når det har virket, så slib og laker

Godkendelse af svar
Fra : vibse68

Dato : 02-07-07 20:45

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-07-07 21:08

Derfor ikke.