/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tatovering
Fra : jeb3
Vist : 1339 gange
100 point
Dato : 29-06-07 09:00

Hejsa.

Jeg har en datter på 16, der har fået en klamphugger til at tatovere et D på hende.
Det har hun fortrudt så bitterligt. Ikke at have fået tatoveringen, men at det lige er et D (Kærestens forbogstav - nå nej,,,, nu ex-kærestens)

Hun vil ikke have den fjernet, men hvor pokker finder man en, der vil ændre den, når hendes mor er med?

Jeg er self træt af at hun har fået den lavet, men hellere få den lavet om, når det nu ikke kan være anderledes.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-06-07 09:22

Hvis hun er lidt ihærdig med kærester og går systematisk til værks, kan hun da nå at få et helt alfabet. Det vil da være sødt.

Hvor sidder D'et. Kan du ikke sende et billede.
Måske kan det dækkes med et klistermærke eller sminke.

Ellers må i henvende jer til en privatpraktiserende plasickirurg.
Så vidt jeg ved har de lidt forskellig holdning, til den slags, så måske skal i gå flere steder.
Kosmotologer og den slags er fup. Farven ligger dybt i huden og kan ikke fjernes, uden kirurgi.

Jeg mener det er ulovligt at tatovere mindreårige.så måske kan i få tatovøren til at betatle behandlingen, ved at true med ekstrablad, politi, advokat og retssag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 09:38

Hun venter bare til hun bliver 18 - så klarer de det alle......

Der kan jo nå at komme endnu flere bogstavalternativer til inden
(og "mor" behøver ikke være med)

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 29-06-07 10:21

Hej Jeb 3

Kan forstå din frustration og I skal da bare have fundet en løsning.

Måske det smarteste er at få den ændret og ikke fjernet, eftersom det ikke er muligt at fjerne den helt, men blot kreere et ar istedet.

Har du prøvet at kontakte en vilkårlig tatovør og spørge om de vil hjælpe jer, hvis du nu er med?

Afhængig af hvor i bor så ved jeg at der i løbet af sensommeren åbner en ny tatovør i Herning som har stor erfaring fra Usa med at ændre og "overskrive" tatoveringer og hun kan muligvis hjælpe jer.

Mvh
En mor

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 29-06-07 10:38

uden at vide hvor du bor, kan jeg sige til dig at der i herning er en meget dygtig tatovør der hedder dickmann som sikkert vil kunne ændre din datters tatovering til noget dekorativt og så må man jo håbe din datter har lært noget om hvad man vælger at få tatoveret på sin krop og hvor

Kommentar
Fra : scooter

Dato : 29-06-07 11:07

Jaaaa de må jo lære af deres fejl...øv øv

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 12:44

Det kan fjernes med laserkirugi hos en plastkriurg

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-06-07 12:53

Bønnespiren..

Tror du jeg kan få ham til at tatovere, når hun kun er 16? Jeg skal skam nok følge med.

Hun vil ikke have den fjernet, så kommer der jo et ar.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 12:56

Der kommer ikke ar efter laser

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 13:03

I øvrigt vil ingen seriøse tatovører med en lovlig forretning tatovere på en 16 årig, og risikere deres forretning af den grund.

Ang. laser.... så er det ikke helt rigtigt, at der ikke kommer ar, men det jeg mente var, at de er så ybetydelige at det næsten ikke ses

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 13:06

Men sorry jeg blandede mig..... hun vil jo ikke ha den fjernet, så jeg skal ikke komme med yderligere forslag.

Og moderen kan jo ikke blande sig, har vi set, såvel som hun heller ikke blev spurgt da tatoveringen blev lavet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 13:09

Lad hende dog leve med sin brøler til hun bliver 18.......

Det ligner sgu ikke noget med det "modertuderi".....

Det kan være det bevirker hun tænker sig om en extra gang hun får lyst til sådanne ekskapader.....

Ellers går hun jo bare med den opfattelse "mor klarer mine fejltrin"

Næh - dem skal hun selv lære af.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 13:11

Godt råd Refi. Tatoveringen kan måske irritere hende, så meget indtil hun blir 18, at hun lærer af det.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 29-06-07 14:31

der er da ikke noget galt i at forældre prøver at hjælpe deres børn. og da hun kun er 16 år, SKAL mor med til at give tilladelse til tatovering

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 14:34

hasselbalch
En mor kan IKKE give den tilladelse. Pigen er UNDER 18 år, og det er ulovligt at tatovere nogen under 18 år.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 29-06-07 14:50

ok - du har ret klumme - §1. Den, der tatoverer en person under 18 år, straffes med bøde eller hæfte, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.
Stk.2 På samme måde straffes den, der tatoverer en person i hoved, på hals eller på hænder

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 14:54

hasselbalch

Det er jo lige det, og i den nuværende situation, syns jeg Refis råd er det bedste, med mindre man kan lokke noge til at gøre det ulovligt. Samtidig skal hun glo på den i et par år, og blir forhåbentlig så træt af den, at hun får den fjernet og aldrig mere lader sig lave om til en staveplade.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-06-07 16:13

hmm..

Hun vil ikke have den fjernet, som jeg skrev, så synes nu det er åndsvagt at bilve ved med at skrive det.

Har vi andre ikke lavet dumme ting som vi har fortrudt i den alder.

Denne var megadum, og jeg var heller ikke begejstret, hvad jeg meget tydelig lod hende vide, men derfra og så til at lade være med at hjælpe sit eget barn, der er nu langt.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 29-06-07 16:34

jeb3 selvfølgelig skal man prøve at hjælpe sine børn. og det evar tatovøren der lavede noget galt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 18:05

Citat
Har vi andre ikke lavet dumme ting som vi har fortrudt i den alder.

Jo - og det har vi forhåbentlig alle måttet bøde for....

Hun tager INGEN skade af at blive mindet om sin dumhed de næste par år......
Det er nok ikke værre end den kan skjules af tøj..... (surt om sommeren hvis det er varmt)...

Og jo - hjælp hende endeligt - det er det forældre er til for - men hjælpen skal være i form af at tage en ALVORLIG samtale med det unge menneske og forklare hende at det HAR altså konsekvenser at dumme sig på den måde.....

Der er INGEN logik i at fylde mere på som hun så om 2 mdr. er træt af.....

Sålænge det ikke er et "hagekors" midt på næsen - så overlever hun....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 18:13

Enig Refi.

jeb3.
Når alt kommer til alt så "lærer" du din datter, at man kan skjule noget ulovligt (hun kan ikke straffes) begået af hendes daværende kæreste (som måske kan straffes, afhængig af hvor gammel han er ) ved at du medvirker til at lave noget ulovligt, og lokker en tatovør til at begå noget ulovligt. Alt i alt en skidt forretning.

Mit råd er som Refis. Lad det være indtil hun er 18 år. Eller gå til lægen og lade ham bedømme det og få evt. en henvisning til en plastkirurg.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 18:24

Nu ved vi jo slet ikke HVOR den sidder.....

Men den er næppe synlig med tilpas tøj.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-06-07 18:31

Nøø det ved vi jo ikke..... måske på ballerne.... på den ene "In God we trust" og på den anden "All others cash" Tjaaeee hvad skal jeg sige Kohbergs

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-06-07 21:49

Hun kan bare beholde den, og finde en ny kæreste med et navn der begynder på D
alimak

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 29-06-07 22:55

nogle gange er niveauet lavt her på siden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-06-07 23:39

Citat
nogle gange er niveauet lavt her på siden

Ja - det retter sig efter spørgsmålene.....

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 03-07-07 13:25

Det her lyder som et fornuftigt sted - du kan få fjernet tatoveringen med laser (ingen ar), men hun er også tatovør, så hun ville måske kunne rådgive om måder at tegne den over på eller andre ting.

http://www.tatto-liz.dk/content.asp?ID=145&pID=99

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 03-07-07 13:26

OBS: Hun kan også ændre den med laser, så ting kan blive afgrænset - og ikke kun fjernes. Så et D måske kan blive til et L .. eller noget.. ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 14:17

Og så mener du bare at det ULOVLIGE skal dækkes med endnu en ULOVLIGHED.....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 03-07-07 16:14

Tak for tippet dynamicduo, det vil jeg undersøge.

Jeg håber godt nok alle i fordømmende mennesker virkelig lever så fejlfrit som i lyder til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 16:56

Der er INGEN der fordømmer......

Jeg/vi prøver på at gøre dig forståelig at du er på vej ud i noget ENDNU værre....

Men det fatter du åbenbart ikke......

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 03-07-07 17:45

refi, det er altså ikke ulovligt at få fjernet en tatovering eller dele af en tatovring

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 18:34

jo - for en 16 årig......

så skal det være via lægen.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-07 19:03

Glem det Refi.

Det er derfor der tumler en del "jord i hovedet" unger rundt og skaber sig (undomshuset mv.), fordi de har nogle "jord i hovedet" forældre, der ikke fatter en dyt før skaden er sket, men godt kan hyle når det forståeligt går deres unger skidt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-07-07 19:04

Samme type starter osse opdragelsen af deres afkom nede ved slikhylden i Irma lørdag formiddag.

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 03-07-07 19:05

refi, hvor har du fundet den lov?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-07-07 20:27

Der er ingen grund til at have en lov der gælder et sted du SLET IKKE MÅ KOMME

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 04-07-07 12:20

Klumme...
Der er væsentlig forskel på at drøne rundt på ungdomshuset.
Og jeg hyler ikke når det går mine unger skidt kan jeg garantere dig. Men jeg forsøger at hjælpe mine børn.
Og slik fra Irmsa hylder går heller ikke hos mig.

Har du overhovedet børn selv?
Så håber jeg de er helt fejlfri. Det er du åbenbart.

Accepteret svar
Fra : dynamicduo

Modtaget 50 point
Dato : 04-07-07 12:27

Jeb 3. Ignorer de nedlandende klaphoveder.
Begriber ikke de gider bruge deres tid på at svine dig (og mange andre) til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-07-07 13:07

Citat
Og jeg hyler ikke når det går mine unger skidt kan jeg garantere dig. Men jeg forsøger at hjælpe mine børn

Jo du gør.....

Du VIL bare have det fjernet - koste hvad det vil.....

Hvorfor spørger du overhovedet ??????

Laserbehandlingen er droppet af det offentlige da den er kræftfremkaldende....
Pigen er ikke 18
En tatovør må ikke RØRE hende

Hvor mange argumenter vil du have før du forstår at du er på et sidespor......

Har du besluttet dig er der jo ingen grund til mere diskussion - så er den pr.. slået....

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 04-07-07 13:50

Tak for svaret dynamicduo.