/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
hundetis-pletter på græsplænen
Fra : hovsada
Vist : 2581 gange
100 point
Dato : 25-06-07 11:47

er der noget man kan gøre for at få gang i græsset igen (foreslå nu ikke at få hunden til at tisse andre steder- det gør den OSSE !)

jeg tænker på et stof, der neutraliserer det, der ødelægger græsset, som nu har store og mindre gule visne pletter.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 25-06-07 12:30

Altså de gule pletter er dødt græs fordi der er salte (og en del) i hundens tis.....
hvis du skal af med det må du fjerne hunden eller løbe rundt med en masse vand efter hunden og fortynde rigtigt grundigt!
held og lykke !!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 25-06-07 13:14

Det fortalte jeg dig i din første tråd _.)

Accepteret svar
Fra : join

Modtaget 100 point
Dato : 25-06-07 13:25

ja, stoffet heder f.eks. regnvand, så vil 'over-gødningen' automatisk udtyndes lidt efter lidt !!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-06-07 13:53

Vand rileligt på stedet så vil græsset bedre kunne tåle det.
En handhund vil naturligt sprede det mere, så det er et tæveproblem du har.

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 25-06-07 17:08

Tak for svaret join.

...ikke fordi det hjalp mig- det (vanding)var jeg såmænd selv kommet frem til- men jeg orker ikke den moralisering, som den anden tråd har udviklet sig til- håbede bare på andre "ideer"