/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Afbalancering
Fra : mlvj
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 23-06-07 09:44

Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvordan jeg selv Afbalanceringer mine mc hjul ?
mikael

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-06-07 10:32

det kan du ikke uden det rigtige apperat til det

Kommentar
Fra : strits

Dato : 23-06-07 10:35

Du skal spænde hjulet op, så det kan dreje frit rundt. Så vil det tungeste sted på hjulet altid dreje nedaf. så må du finde en modvægt, der får hjulet til ikke at dreje mere. Størrelsen på modvægten, må du forsøge dig frem til.

Accepteret svar
Fra : dinmc

Modtaget 110 point
Dato : 23-06-07 10:39
Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 25-06-07 19:16

I forhold til den lave pris på afballancering, og især til de øvrige udgifter til at holde en motorcykel, kan det ikke betale sig at eksperimentere med risiko for løstflyvende "modvægte" o.s.v. De omtalte modvægte kan kun beregnes når hjulet svinger rundt med en vis hastighed og kan derfor kun ske ved hjælp af dertil indrettet afballanceringsapparat. Mvh. K.

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 25-06-07 19:42

Tak for svaret dinmc.