/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
salg ag guldbarre
Fra : gamle61
Vist : 2923 gange
100 point
Dato : 20-06-07 21:46

en af mine venner får besøg af hans afrikanske veninde - og for at klare dagen og vejen tilbød hun at tage en guldbarre med - og så kom vi til at diskutere - må hun tage så mange penge med ind - kan den i danmark veksles til penge der er til at bruge - er jo ikke til at rende rundt med sådan en i lommen+ en bidetang (taber jo nok bukserne , vejer 12,5 kg)
håber i kan hjælpe , står en hel ålborg på højkant - m.v.h.og på forhånd tak - gamle61

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-06-07 22:00

Det lyder som en ny afrikansk pengestøvsugerfidus................ Læg ikke penge ud for den guldbarre.
Hvis den eksisterer - bliver det nok svært at sælge den.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 20-06-07 22:25

er vist ikke rigtig noget for min pensionistlønning - det der er tilbage når lillemor og banken har været der men det der var spørgsmålet var om man lovligt kunne sælge den i danmark , hun påsrår at cirtifikater og registrering er ok - men som du skriver er det nok en fidus ,for hun skulle lige have sendt rejsepenge - og så lidt extra for barren skulle jo værdiforsikres under rejsen - m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-07 22:40

Citat
men som du skriver er det nok en fidus ,for hun skulle lige have sendt rejsepenge - og så lidt extra for barren skulle jo værdiforsikres under rejsen

Nej da, råd du hellere din ven til at bakke ud af det bekendtskab...og ikke sende så meget som en krone.

Nu skriver du det ikke om veninde er det samme som "kæreste" , men det kunne lyde som en ny måde at lokke penge ud af godtroende mænd som ønsker at blive gift med sin "dejlige smukke, afrikanske, velhavende kæreste".........jeg kender en der har oplevet noget af det samme....det var så bare med en thailænder og hendes guldsmykker....og penge til billetten og lidt ny rejsegarderobe m.m.......det kostede ham ca 35000 inden han måtte erkende, at forelskelsen nok ikke var gensidig

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-07 22:45

Citat
Indførsel af valuta:

Der er ingen restriktioner og begrænsninger vedrørende indførsel af penge, valuta eller andre betalingsmidler. Dog er der indberetningspligt på beløb, der overstiger DKK 100.000,-

http://www.visitranders.com/danmark/da-dk/menu/turist/turistinformation/praktiske-oplysninger/praktiskeoplysninger.htm

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=159503&vID=201228&i=1#i159503

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-07 22:50

Og sådan en barre på 12,5 kg har jo altså en værdi på ca 1.435.000.- hvis altså den eksisterer

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-06-07 23:18

Citat
står en hel ålborg på højkant - m.v.h.og på forhånd tak - gamle61

Er du på de kanter, kan jeg godt aftage den for dig,

Kræver et par timer´s undersøgelse o.s.v

Men ??? Guld er_ OG bliver Guld
Men er den IKKE ''godkendt'' får du INGEN penge for DEN GULDTAND.
Men står og mangler et par plumber___SÅ.

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 20-06-07 23:30

tak for de mange gode indlæg - er en barre virkelig 1½ mill. værd hvis den altså eksisterer - i kravler bare rund om min hele ålborg - er der nogen der ved om en guldbarre der har papirerne i orden kan sælges i danmark -(hvis det er sandt at afrikanske piger har sådan en fidus i baglommen , vil jeg da overveje at snakke med lillemor om at få sådan en lille sort tingest , bare sådan en gang i mellem)m.v.h. gamle61

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-06-07 23:36

Troede vi skulle DYT BÅT/ BYTTE¨'

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-06-07 23:38

Men_________er den ÆGTE,
kan du få penge, for den i enhver BANK,
med respekt for sig selv, HUSK PAPIRERNE....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-07 23:49

http://www.nationalbanken.dk/DNDK/money.nsf/(sysPrintViewDefault)/6F5E100180B29E34C1256F160048C6F9

og dagsprisen på guldbarre er ca 115000 pr kg når man skal sælge

Citat
Der er meget få guldbarre i omløb, hvilket bl.a. hænger sammen med at det er tungt og mange penge bundet til én klump. Fx koster 1 KG guld over 120.000 kr., så de fleste som køber og sælger guld køber guldmønter da disse kan købes for omkring 1000 - 1500 kr. alt efter møntens størrelse, udbredelse m.m. Til disse priser er det meget lettere at finde en køber med kort varighed, hvis man skal bruge pengene, end hvis man fx skulle sælge et helt kilogram guld. - Nå ja det er også forbudt at have guld liggende for almindelige mennesker hvis det ikke er som mønter og smykker.

Læg mærke til:

"Nå ja det er også forbudt at have guld liggende for almindelige mennesker hvis det ikke er som mønter og smykker"

citatet er fra:
http://netpenge.com/speciellepenge.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-07 23:55

Ring og spørg Nationalbanken

Hvem skal sælge den her i Danmark !!!!!!
Din ven, når han har lagt ud for rejsen for sin "veninde"

Jeg er i tvivl om, at han ser den "veninde" når udgifterne til rejsen er betalt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-06-07 00:06

Citat
Læg mærke til:
"Nå ja det er også forbudt at have guld liggende for almindelige mennesker hvis det ikke er som mønter og smykker"

Tillader mig at smide denne__

ALT skal vel ikke opløse´s SS/ saljpeter/ syre

Kommer de fra et VIST RØVERI____

GLEM DET

Den der ER_ aftager er mere PÅ den_ end dig:::::::::::::::::

Men det kunne JO VÆRE-

eller var det bare SEDLER---

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-06-07 00:07

Stopper her___

Da der IKKE er tale om. IMPORTERET ???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-06-07 09:38

Uden tvivl noget med at "man" skal veksle, lægge penge ud, eller andre tyvetricks. Enten ser man aldrig barren, eller ser en forgyldt blybarre. Når svindlen opdages er "veninden" over alle bjerge.

RING RING, ALARM ALARM KIME KIME - ny variant af AFRIKA-BREVET.

Godkendelse af svar
Fra : gamle61

Dato : 21-06-07 09:56

Tak for svaret dova. og ikke at forglemme alle jer der hjalp - min ålborg fløj dog ned til vennen , kan være han giver en lille sort - ønsker jer alle lige så fint vejr , som vi har her i midtjylland - er sgu' dejligt at være pensionist - mange hilsener - - gamle61