/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
2,0 HDI Peugeot 806 "skuren"
Fra : import1995
Vist : 1122 gange
100 point
Dato : 19-06-07 13:33

Jeg har en "skuren" ude fra motorummet når jeg acc. værst ved 1 - 2 3 gear, ved 4 og 5 kommer det kun hvis jeg beder den arbejde evt. ved en overhaling, jeg fik ny kobling og svinhjul for 6 måneder siden, men jeg synes lyden kommer fra højre uden at være sikker, lyden er en surendelyd, lidt som kraftig vindmodstand ???

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-07 14:06

Lyder det ikke lidt som turboen. Hvis den er slangeforbunden. om det kan være en utæthed der?

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 19-06-07 14:14

Ja det er et godt spørgsmål, men hvordan får jeg så lige det tjekket, ved ikke om den er slangeforbundet !!!

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 19-06-07 14:56

Tror ikke der er tubo, fordi når jeg kobler ud og giver gas er lyden der ikke

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-06-07 16:09

OK--

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-06-07 20:51

Det kan være et varme skjold der vibrerer.Tjek udstødningen om det er løse varmeskjold.
alimak

Accepteret svar
Fra : ibea

Modtaget 100 point
Dato : 20-06-07 14:41

Hej import1995
Som almimak skriver, måske en løs beskyttelsesplade omkring katalysator. Disse plader ru-
ster af for et godt ord og kan give mange mislyde i kabinen. Det kan også være, at støjen
stammer fra en defekt foraksel, meget almindelig fejl ved Peugeot/Citroen. Prøv en stille aften
at køre ud på en meget lidt trafikeret vej. Derude prøver du at slingre fra den ene side til den
anden side...Hvis det er et forakselled (der er defekt) vil du høre en kraftig knurrrelyd, fra den side
som er under belastning....... Men det er meget, meget svært at bedømme hvilken side støjen
kommer fra.
Goood luck....
Hilsen Ibea

Kommentar
Fra : kimlund

Dato : 20-06-07 16:42

Det kan også være et remhjul, på kileremmen der er defekt.. Det er HDI motoren også "kendt" for...

Guide til udskiftning: http://www.hi-speed.dk/Guide_Remskive/Remhjul_HDI.html

MVH Kim

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 21-06-07 08:17

Tak for svaret ibea. tak for de mange gode svar !