/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Startbesvær ved varm motor fs1
Fra : lordfs1nelson
Vist : 582 gange
500 point
Dato : 17-06-07 21:04

Motoren vil ikke altid starte når den er varm. Jeg giver hverken gas eller choker, men den kan dog skubbes igang. Når den er kold er der ingen startproblemer når den får choker. Det er en 16 mm karburator med en 170 dyse der sidder. Den køre og trækker som det skal når først der er liv i den.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-06-07 22:39

Bare et gæt.. Jeg var nemlig selv ude for det samme dengang jeg kørte på den fine maskine til en Yamaha FS1

Er den not der sørger for at svinghjulet sidder rigtigt blevet knust eller blevet væk? Så kan svinghjulet nemlig meget passende komme til at flytte sig så tændingen står lidt forkert, hvilket gav mig startproblemer ved varm motor.
Det er jo ikke muligt at flytte på ankerpladen til tændingen på denne maskine, så det er lige mit gæt.

- Anden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-06-07 11:18

Eller en karburator med vel høj svømmerstand. Den vil simpelthen drukne. Samme problem hvis den varme motor "koger" benzinen af karburatoren. Lignende problem kunne opleves med gamle karburator biler. Løsningen kan være fuld gas når man starter (absolut IKKE choker).

Hvis dit tændkabel eller hætte er for ringe, kan den have problemer med at lave gnist.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-06-07 15:11

Når den er varm, så skal du give 1/4 gas.

Hvis problemet forstætter, så er det nok dine stempelringe, som er slidt.
især hvis det er en jerncylinder.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 28-06-07 10:43

Grunden til at spørgsmålet ikke er afsluttet, er at jeg ikke har været ude at køre i perioden. Jeg vender tilbage når jeg har afprøvet diverse gode råd

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 01-07-07 13:05

Det virker som problemet er lidt varierende, dvs. nogle gange skal den have fuld gas andre gange ikke. Havde tændrøret ude og det var faktisk tørt og det undrede mig lidt. Har ingen problemer når den er kold, og den køre bare derudad når den er startet.

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 500 point
Dato : 01-07-07 22:11

Kunne der evt være problem med din membran i indsugningen så? Her du testet den?
Bare et gæt, nu hvor du fortæller om tørt tændrør..

- Anden

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 08-07-07 08:19

Har skiftet membranen og det har løst problemet, tak.

Godkendelse af svar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 08-07-07 08:19

Tak for svaret taunusanden.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-07-07 22:59

Altid glad for at kunne give et tip, når det virker

- Anden