/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
Veninden var uærlig.
Fra : numselumse
Vist : 825 gange
20 point
Dato : 17-06-07 13:14

Hej.
Jeg er kommet i den dumme situation hvor jeg er blevet trådt godt og grundigt over tæerne af min bedste veninde.
Jeg bor pt. i England men var hjemme på ferie her for ca. en lille måneds tid siden.
Der mødte jeg en rigtig sød fyr, som jeg faldt i hak med lige fra første gang jeg snakkede med ham. Jeg kyssede lidt med ham, men syntes ikke at der skulle være mere i det, eftersom jeg jo bor i England. Jeg begyndte at skrive sammen med ham, for at lære ham bedre at kende.
Her for et par dage siden finder jeg så ud af, at min bedste veninde (jeg har kendt hende siden jeg blev født) har været sammen med ham stort set lige siden jeg tog afsted.
Jeg spurgte hende for sjov om hun ikke snart skulle ud og finde sig en sød fyr, men til det svarede hun nej. Så spurgte hun mig om jeg ville blive sur hvis hun var sammen med ham som jeg godt kunne lide. Jeg svarede, at det måtte hun selv om, men hvis hun gerne ville såre en veninde så værsgo. Jeg spurgte så om hun havde været sammen med ham, siden hun spurgte og til det svarede hun nej.
Her kommer mit spørgsmål så.
Skal jeg tage det med et gram salt, eftersom jeg jo har sagt til ham fyren at jeg ikke ville noget mens jeg var i England, og derfor har sagt, at han jo kan være sammen med hvem som helst?
Men det der har såret mig mest er, at min veninde løj overfor mig i al den tid, og ikke engang kan indrømme det når jeg spørger hende lige ud!
Jeg mener at det er en uskreven regel, at veninder ikke er sammen med fyre som de udemærket ved at en anden var vild med ham.
Jeg havde fortalt hende at jeg godt kunne lide ham, men at jeg hellere ville vente med at finde ud af noget med ham til jeg kom hjem igen.
For det gør mig ikke noget at han har været sammen med en anden, men det at det var min bedste veinde.Og det at hun ikke kunne indrømme det. Det er der skoen trykker!
Han har så i mellemtiden spurgt om han måtte komme over og besøge mig, og jeg ved ikke om jeg skal sige ja eller nej..
Derfor håber jeg der er nogen der ved hvad man skal gøre i sådan en situation.
Hjælp!

Hilsen
Numselumse

Kommentar
Fra : jack_ass

Dato : 17-06-07 13:31

Dry your eyes mate.... Kom ind i kampen og meld ud hvad du vil. Så kunne det være din veninde ikke ville være sammen med ham..

Endnu bedre så kunne det være manden ikke ville være sammen med andre hvis du havde valgt og ikke ville have noget og gøre med ham.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-06-07 14:00

Jeg er ikke sikker på at du selv har meldt ærligt ud...

Du er hjemme på ferie.
Du bliver glad for en fyr.
Men fordi du skal tilbage til England så vælger du ikke at lade det udvikle sig.

Din veninde bliver glad for fyren efter? at du er rejst.
Hun spørger dig hvad du mener om det...
Og du svarer, at det bliver du såret over.

Spørgsmål:

1) Kendte din veninde og fyren slet ikke hinanden inden du kom hjem på ferie??
2) Da du rejste tilbage til England, -hvordan og hvor meget snakkede du da med din veninde om dine følelser for fyren??
3) Hvordan har du fundet ud af, at de to har været sammen lige siden du rejste?? Er det HAM eller din veninde, eller en helt tredie der har fortalt dig det?

Umiddelbart ville jeg mene, at han var "lovligt vildt" siden du rejser tilbage til England uden at have nogen nærmere aftaler med ham.
Tænk på, at din veninde har kunnet se mere til ham i det daglige, så hun kender ham bedre end du gør. Faktisk er det DIG, der svigter i venindeforholdet hvis du inviterer ham til England, for man kan forvente, at HUN har fået et nærmere forhold til ham end DU kunne nå at få.

Og jeg er ikke så sikker på, at hun var helt klar over, at du havde stærke følelser for ham da hun startede med at komme sammen med ham.

Så du skal egentlig vælge. Det er enten hende eller ham. Hvem betyder mest for dig?
Og hvis du vælger din veninde, så må du være klar til at acceptere, også hvis hun beholder fyren. For ellers mister du hende måske alligevel.
For selv om DU vælger hende, så er det ikke sikkert at HUN vælger dig. Sådan er spillereglerne jo desværre.
Du kan vælge fyren og miste din veninde... Men er han det værd?? For han er jo ikke en brik i spillet, men et levende menneske der også har truffet nogle valg. Og HAN har jo først været sammen med dig, -så med HENDE, -og så vil han over og besøge dig?? Hvor mange andre er han involveret med?? Han lyder som om han svigter jer begge to.

At du synes at din veninde har løjet, tror jeg du skal se lidt stort på. For hun BRAGTE faktisk emnet på bane da hun syntes det var relevant. Og du gjorde det selv temmelig svært for hende at fortælle sandheden, -nok fordi du ikke ønskede at høre den.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 17-06-07 14:31

Jeg syntes du skal sige til fyren at han er velkommen til at besøge dig i England, og så kan du få snakket med ham, også om dit problem med veninden o.s.v. - o.s.v.. og vær åben og helt ærlig over for ham, og spørg ham, hvordan han vil forholde sig til jeres eventuelle forhold.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-06-07 15:48

I krig og kærlighed er alt tilladt.

Accepteret svar
Fra : chrispigen

Modtaget 20 point
Dato : 17-06-07 16:35

Gør op med dig selv hvad der er vigtigst i dit liv lige nu..

Jeg har selv stået i samme situation, dog var jeg sammen med fyren, og havde været det i 1 1/2 år, da vi så slår op, finder jeg ham sammenmed min kusine...
Tjaa... jeg kunne have faret op og skabt mig, men på den anden side?, vi var jo ikke sammen mere, så derfor var det ude for min rækkevide..

Jeg accepterede det som det var, det var svært ,men jeg overlevede

Du har trods alt "kun" kysset med fyren, og måske fået lidt følelser for ham, men som du selv sagde, det var dig der ikke ville en masse, fordi du tog til England igen.

At han så er sammen med din veninde, tja.. det er vel deres sag, men kan sagtens følge dig, men tag det med et pr. kg salt..

Der er flere mænd i denne verden, man skal kysse mange frøer før man finder sin prins, og han var åbenbart ikke en af dem.. desværre.

Hvad angår din veninde?.. ja.. man kan vel kalde det en veninde test.. men lad ikke en mand komme imellem jer, i har jo kendt hinanden siden i blev født, så der er stærkere følelser imellem jer, end der er mellem dig og fyren.

Op på hesten igen... Smil, du er ikke vraget af fyren, i kan måske alle 3 snakke sammen, så finder i nok ud af det..

Held og lykke.. med kærligheden

Kommentar
Fra : leopard

Dato : 17-06-07 18:06

Jeg ved ikke om jeg har forstået det rigtigt... Du dater fyren, men så snart du rejser begynder han at være sammen med din bedste veninde? Fyren ved vel i er veninder? Og alligevel vil han nu besøge dig i England?

Mit råd er at holde dig langt væk fra ham - og fortælle at din veninde at hun skal gøre det samme. Ikke kun fordi han kommer imellem jer, men fordi han helt sikkert vil ende med at såre en af jer; hvis ikke jer begge.

"Havet er fuldt af fisk" - brug hellere tiden på en der ikke starter med at skabe splid mellem dig og et af de vigtigste mennesker i dit liv

Kommentar
Fra : ibea

Dato : 20-06-07 15:55

Hej numselumse.
Hvis jeg stod i din situation, så ville jeg bede din ven om følgende:
1. Du må vælge mellem min veninde eller mig.
2. Selv om jeg er i England, giver det dig ikke ret til at kontakte min bedste veninde, og langt
mindre til at komme sammen med hende.
Til din veninde:
1. Du vidste godt, at jeg har noget igang med ham... Hvorfor har du ikke respekteret, at jeg
er i England.... skal vi ikke være venner, når jeg kommer hjem igen?????
Prøv at afvendt svar fra de skyldige - og be din ven om at købe biletten til England, når han ved
hvad han vil.......
Hilsen Ibea

Kommentar
Fra : En-Nitte

Dato : 21-06-07 20:55

Haii..

Jeg syndes også at det lyder til at du ikke har lagt et tydeligt nok spor til din veninde. Hun har måske troet at du gav hende grønt lys.. Måske troede hun a du havde opgivet ham`?

Pas på a du ikke dropper hende for bedste veninder hænger ikke på træerne.. og det gælder også om at fortælde tingene ligeud.. :)

Er ked af at høre at det gik sådan men du kommer jo videre og måske er han stadig vild med dig.. :D

Hilsen Mia :)

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 22-06-07 02:07

Hej Numselumse.

Jeg læser dit indlæg, som at du har meldt ud til din veninde, at du er ret lige glad med den fyr,
men samtidig har du truet hende med, at hun skulle holde nallerne fra ham.

Jeg mener du bør beslutte dig til hvad du vil.

Om du vil have et fast "distanceforhold", hvor i kun lære hinanden overfladisk at kende,
så alt ser så rosenrødt ud, eller du vil finde en fyr nær dit opholdssted,
hvor du har bedre muligheder for at lære fyren at kende på "hverdagsplan".

Det tager tit meget lang tid at lære hinanden at kende.

Der er mange ægteskaber, som er mange år gamle, hvor "man" tror at man kender hinanden,
og så oplever, at man har levet et langt liv på falske forudsætninger.

Efter min mening, så skal der skal der et meget langt samliv og ærlig snak,
samt en hel del andre ting til før det lykkes at få et godt parforhold.

mvh.
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : numselumse

Dato : 01-07-07 22:55

Tak for svaret chrispigen.
jeg har gjort det at jeg har sagt at han ikke skal komme på besøg. og jeg har snakket med min veninde om det hele og sagt til hende at hun må vise mig at jeg kan stole på hende igen.. og det var hun villig til.. fyren snakker jeg slet ikke med mere for kunne godt se hvor meget mere rod der ville blive i det hele hvis jeg blev ved med det..
så nu ser jeg hvad der sker når jeg kommer hjem på næste ferie.. måske er de slet ikke sammen mere til den tid..