/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
alternativ varme ???
Fra : join
Vist : 734 gange
50 point
Dato : 16-06-07 10:20

Jeg har lige afprøvet programmet TextAloud (højt-læsning) fra,,,

http://www.giveawayoftheday.com/
(der kan hentes ned gratis det næste døgn)

jeg tænkte, det ville da være dejligt med lidt højtlæsning, så man slap for at stirre på skærmen i et væk... så satte jeg den til at læse DANSK - så fik jeg varmen - af latter - her i kulden!!

Måske der var andre der kunne tænke sig lidt alternativ varme ???

join

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 10:41

haha - du skal tænke på engelsk - for eks

hej her er jeg = hi hear/heer air jy osv osv - det kommer meget tæt på

sjovere bliver det med vores bløde d´er og æøå

prøv dig frem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 10:47

eller nøjes med at få læst op på engelsk

http://www.adgangforalle.dk/ du skulle måske prøve den her i stedet

Kommentar
Fra : join

Dato : 16-06-07 11:32

hej meritdk

adgangforalle er faktisk temmelig go', lidt ærgerligt at man skal være online for at bruge den...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 11:37

Citat
lidt ærgerligt at man skal være online for at bruge den
...
hvorfor egentlig det ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 11:43

hmm på vej til at hente lidt kaffe kom jeg til at tænke på at ikke alle jo har bredbånd

Hvis du tænker på e-mail - så er problemet jo løst ved at åbne sine e-mails online - webmail - den konto du bruger kan jo tilknyttes din udbyders webmail - eller for den sags skyld en ekstern webmail som hotmail - yahoo mail osv osv osv

Kommentar
Fra : join

Dato : 21-06-07 07:48

Hej meritdk

Nu må jeg vist hellere passe min tråd,,, det er vist også ved at blive lukketid !!

PS.. har du nogen anelse om, om ikke det f.eks. er en OCR der 'læser =indlæser' teksten, som så på en eller anden måde har et tilknyttet talemodul herefter ???

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 21-06-07 09:28

aner ikke en disse om programmet bortset fra jeg har set det i brug - ligesom med talssynteser brugt af blinde og svagtseende

Kommentar
Fra : join

Dato : 22-06-07 12:24

I virkeligheden minder det mig bare lidt om, at hvis man i sin tekstbehandling har stavekontrol til f.eks. engelsk og fyrer den af på dansk indskreven tekst, kommer der også 'gak, gak' ud af det. Stavekontrol var vist heller ikke inkluderet som standard i de tidligste tekstbehandlinger, men det er det jo i dag.. (=udviklingen). Og mon ikke der på en eller anden måde ligger en slags OCR i bunden af en tekstbehandling ??

Scannersoftware (OCR), der skal omsætte indscannede typer til tekst er jo også sprogafhængige - Jeg har en Canon printer/scanner, hvor Omnipage medfulgte som ocr, det er også u-due - formentlig noget med at sproget ikke er dansk. Recocnition delen har så mange misforståelser, og man tvinges til at redigere helt vildt meget, således at det er meget hurtigere /nemmere at indskrive det hele fra bunden af - og så forsvinder lidt af fidusen...

Nå, men det kunne jo være at 'fremtiden' vil tilbyde større brugervenlighed, således at input/output bliver mere alsidigt - altså som standard.. Det håber jeg i hvert fald på..

Kommentar
Fra : join

Dato : 22-06-07 12:26

meritdk>>
Det var dejliget, at du grinede med mig.
Du tilførte ovenikøbet ny viden,
tilbød noget jeg ikke viste jeg manglede
og kom med et konstruktivt input - det kaster stjerner af sig.
Tak for nu
join

Godkendelse af svar
Fra : join

Dato : 22-06-07 12:27

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-07 15:01

haha velbekomme - og jeg har helt glemt jeg på et tidspunkt prøve kørte et program der netop kunne læse op på dansk - on eller offline - og tror du jeg kan huske hvad det hedder ???

lægger det som tips hvis jeg kommer over det på et tidspunkt

Kommentar
Fra : join

Dato : 22-06-07 16:36

Det lyder herligt --- eller hvis du falder over en OCR på dansk så bliver det rigtigt sjovt