/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
min han kanin som keder sig
Fra : debbie-dyr
Vist : 658 gange
10 point
Dato : 16-06-07 09:44

Jeg har en han-kanin på 7-8 måneder, Men han keder sig når jeg ikke snakker med ham
hvis jeg kan få lov af min mor til at få en kanin unge til ham som der er en hun så vil jeg gerne kastere Adam som han hedder
Men ved i hvad det koster? for synes det er meget synd at han skla kede sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-06-07 10:46

det hele er at få lov af mor

prisen for kastrering kan dyrlægen give dig - de varierer fra den ene til den anden

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 16-06-07 10:52

Jeg vil ikke anbefale, at du får din kanin kastreret. Jeg synes det er synd for kaninen og du kan også risikere, at den dør af det.
Endvidere kan man ikke være sikker på, at kaninerne kan gå sammen, selvom det er en kastreret han og et hun. Det kan let være, at den ene kanin vil dominere over den anden og det er synd for den kanin, som bliver undertrykt.
I naturen lever kaninerne i kolonier, men de har hver deres hule - dvs. de lever ikke sammen.
Vi hører meget ofte fra folk, som har haft dårlige erfaringer med at have kaniner til at gå sammen og hvor kaninerne har skadet hinanden. Nogle gange bider de hinanden omkring kønsdelene, så man i først omgang ikke lige lægger mærke til det.
Det går selvfølgelig også godt engang i mellem, men man kan bare ikke regne med, at det altid går godt.

For at undgå, at din kanin keder sig, så kan du jo give den noget forskelligt kaninlegetøj og du kan give den nogle grene at gnave i, så kommer den ikke så let til at kede sig.

MVH
Bjerner
www.kaninhop.dk

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-07 12:10

Kaniner egner sig faktisk slet ikke til at bo sammen med andre kaniner i samme bur, selv om mange tror en enlig kanin keder sig.

Muligt den gør det, men så er det fordi du ikke tager dig nok af den.

Kaniner kan være endda særdeles hårdhændede ved artsfæller som de skal gå sammen med.
Uanset det er hanner, hunner, kastrerede eller ej.

mvh dova

Kommentar
Fra : elskerdyr

Dato : 04-07-07 16:51

Det kr c. 500 kr. og nej de kan ikke dø af det. ji hvis det er en meeget gammel kanin du har fx 10 år! Som min er? men hvis den er 4-5 år. eller yngre så det helt fint. man får en roligiere kanin af det. og hvis man har flere i samme bur , så passer de lidt sig selv. selvfølgelig skal du da også tage dig af dem.. men så bliver de mere aktiveret af hinadnen . du skal også søre for at de har massere af plads ! så de kan løbe rundt. og have nogle aktiviteter. dvs. at du kan ligge nogle grene idn til dem og plukke lidt græs.. det hjælper altid på humøret ;b
Held og lykke !