/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
is
Fra : bfksorte
Vist : 1213 gange
100 point
Dato : 14-06-07 13:28

Her i sommervarmen får min hund Sorte - som I ved en cairn ofte en sodavandsis og det er den held vild med.
Men nu har jeg hørt, at det måske er skadeligt. Hvad er jeres mening?

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 14-06-07 13:33

dyrlæger anbefaler faktisk at man på længere transport hvor det kan være svært at få fat i vand giver hunden sodavands is - det er is med mælkeprodukter der er diskutabelt - nogen hunde tåler mælkeprodukter fint mens andre bliver allergiske og får diarre osv

en sodavandsis en sjælden gang skal nok gå an

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-06-07 13:36

Der er meget sukker i og det er jo ikke godt for hverken hunde eller mennesker, så jeg holder så vidt som muligt Sigurd fra dem.

En i ny og næ skulle vel ikke gøre nogen fortræd.

Jeg har lige lagt et tip ind under Tip, om hvad jeg giver Sigurd i stedet for sodavandsis.

Jeg giver ham is lavet af meget fortyndet boullion, næsten så tynd, at den kun liger smager lidt af det, ellers for han for meget salt, hvis jeg laver den stærkere.

Måske det var et forsøg vær, jeg fryser det ned i engangsbægere, da de er lette og få "isen" ud af.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-06-07 13:41

Hunde har ikke godt af sukker, så den skal ikke have en masse sodavandsis. En lille hvalp ville jeg ikke give is, men din hund er jo voksen. Så hvis ikke den får dårlig mave eller er overvægtig, så kan den godt tåle isen.

Isklumper af vand er tit lige så stor en succes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 13:41

rigtig god ide knh1

Godkendelse af svar
Fra : bfksorte

Dato : 14-06-07 14:04

Tak for svaret miritdk.
Tak for dit præcise svar. Jeg var ikke klar over, at det specielt er mælkeis, der giver problemer.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 14-06-07 14:13

Når Sigurd får en sodavandsis, er det gerne de der Sunlolly, de trekantede.

Så klipper jeg lige toppen af den og så er det ellers hans problem og få isen ud. God beskæftigelse og selvfølgelig holder jeg øje med, at han ikke æder papiret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-06-07 14:29

velbekomme og god sodavandsistur med vovsen i ny og næ

ps giv aldrig din hund chokolade og nødder og ost - pludselig er det giftigt og allergifremkaldende for dem (måtte vi sande) - hundemaver er og bliver ikke som menneskemaver