/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SNES til moderne tv?
Fra : mortenon44
Vist : 573 gange
175 point
Dato : 14-06-07 11:12

Jeg har en gammel SNES (super ninentendo) stående... den er købt i USA og har fået løst det første problem med strømtilførslen med en adapter.
Det næste problem er at forbinde den til mit TV..
Der følger sådan en gammel brun RF Switch med til nintendoen.
I den er der en indgang hvor det er meningen at man skal sætte sit antennestik fra fjernsynet i, men antennestikket kan slet ikke sidde i den. Kan se at det er en slags antennestik man skal skrue på eller sådan noget. I den anden ende går der et lille kabel ud med et stik for enden som så skal sættes i tv'ets antenne indgang, og det passer heller ikke.. Dette skal stik skrues på og ville garanteret passe i RF switchens antenne indgang hvis det ku nå ordenligt.. Der er selvfølgelig tale om en slags gammelt antennestik. Men har i nogen ide om hvorledes man anskaffer sig en transformer fra disse gamle antennestik til nye antennestik, eller alternativt kender et gyldent kabel der kan forbinde min SNES til fjernsynet uden om RF Switchen?

På forhånd tak
Mvh
Morten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-06-07 17:18

Hvis det stik er et antennestik, så kan du løse det ved at sætte et andet stik på. - Men det RF signal der kommer ud, vil nok være af amerikansk standard NTSC. - Her kan du så sætte ind i et TV eller en video, der kan modtage den amerikanske standard.
En anden mulighed ligger i, at du udtager signalet før denne RF. Her vil du så kunne få det rene CVBS signal og audio signal, til at putte direkte ind i videoindgangen, via Phone eller Scart stik.

Kommentar
Fra : mortenon44

Dato : 14-06-07 17:35

Mange tak - nåede godt nok selv at finde frem til dette stik http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?MfcISAPICommand=ViewItem&item=140125563745 - der som du beskriver det kan udtage signalet før RF. Men vil jeg stadig være forhindret af at få det til at virke pga at nintendoen er amerikansk??

mvh
morten

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 175 point
Dato : 14-06-07 18:08

Hvis du kan udtrække det rene videosignal, så skulle der ikke være noget til hindring for, at du kan sætte det til dit fjernsyns videoindgang.

Godkendelse af svar
Fra : mortenon44

Dato : 15-06-07 01:31

Tak for svaret severino.
Du får pointene - men måske kan du hjælpe mig med et sidste spørgsmål.
Når/hvis jeg køber spil til nintendoen på nettet er der så noget med regioner og sådan jeg skal tage højde for. Altså kan jeg risikere at løbe ind i et spil som ikke dur til min maskine?

mvh
morten

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-06-07 16:52

Hvis du køber de spil til den model du har, så kan jeg ikke se at der skulle være nogen falgrubber.
Spillene er jo blot nogle data der skal læses af den processor der sidder i din "nin"