/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI olivercity problemer
Fra : noltus55
Vist : 763 gange
300 point
Dato : 11-06-07 19:34

Hej
Jeg har et mystisk problem med min olivercity,når jeg starter og gasser op kører motoren,men slipper jeg gassen igen dør den fulstændig og jeg kan ikke gasse op,den slukker bare,men holder jeg gassen uden at gasse ned kan den køre så længe jeg vil,har skiftet benzin hane(pumpe) uden det gav noget,nyt tændrør,der er både olie og benzin på,er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-06-07 21:18

TUNET _ eller lovlig...
NY elle gammel....

Prøv at skrue op for TOMGANGS-SKRUEN.

Den holder vel gas,,,,når du selv gasser op/ ned.

Kommentar
Fra : JonasHenkel

Dato : 11-06-07 21:51

Det kunne lyde til det var din stråledys der er stopped der er et bundkar på din kaborater som du kan ta af det kan du komme til den fra, kan også være din svømmer i kaboratern der har sat sig husk at finde en nu pakning inden du skruger i den :) det er en bundkars pakning til karboratern

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-06-07 21:56

Eller MANGEL på benzin.............

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-06-07 21:58

Vil nødigt skrive det, men har du prøvet at tømme
din karburaters bundkar =
har været ude for både vand og andet DER´i

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 11-06-07 23:42

#1 lovlig,og nej,jeg kan kun gasse op,holder jeg den eks.1/2 gas kører den,gasser jeg det mindste ned går den ud som var nøglen taget

#2,#4 kaburatoren har våret af og er renset totalt,så det er heller ikke problemet
#3 hvis der ikke var benzin på kunne jeg nok ikke starte

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 12-06-07 00:06

4 muligheder:
1. Din gasspjældnål sidder løs.
http://puchmaxi.dsv.nl/image/carburateur.gif
Her på denne karburator hedder den 10, og den er låst med en clips nr. 11, som normalt skal sidde i gasspjældnålens miderste rille.
Hvis den sidder løs, kan det ses hvis man skruer toppen 5 af og hiver i kabelet.

2. Du har en utæthed i cylinderens top eller bundpakning, eller ved karburators motor-side feks, ved membranhuset.

3. Dårlig membranplade.

4 Tændrør eller tændrørshætte defekt.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-06-07 04:33

nat

NY et eller andet'

Citat
#1 lovlig,og nej,jeg kan kun gasse op,holder jeg den eks.1/2 gas kører den,gasser jeg det mindste ned går den ud som var nøglen taget

For meget Benzin /// eller din choker EL er gået sif en tiur

Sorry mit DK..

Din karburator / eller for meget benzin //// choker der er rustet fast..

Men snak med palleB___

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-06-07 04:35

Citat
http://puchmaxi.dsv.nl/image/carburateur.gif

Minder meget_______om en MAXI Puck

HEJ
Og Ha D

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-06-07 04:37

SORRY___
Linket der =/)("??"¤( mig...

SORRY

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 12-06-07 08:17

har checket alt ved karburator,,men vil dog lige prøve at hive membranpladen ud og se på den

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-06-07 16:34

Hvis du tager hele membranhuset udm så kan du suge og puste, for at se om pladerne lukker tæt.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : noltus55

Dato : 17-06-07 11:02

Tak for svaret pallebhansen.det var membranen