/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fyld til bamser puder o.lign.
Fra : philippa
Vist : 6510 gange
113 point
Dato : 22-01-03 07:50

Er der nogle der ved hvor man kan købe fyld til bla. bamser og puder o.lign billigt og har nogle links
Fyldet skal være sådan noget som : Skumgummi i stumper, træuld, små flamingo kugler o.a.
Det må gerne være fra et lagersalg.

Venlig hilsen Philippa

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-01-03 09:45

Min mor har brugt afklip fra planfiltre til at putte i børnebørnenes bamser (sådan noget hvidt vat-agtig noget). Men hvor meget skal du bruge? Hvis det er lidt stumper, så prøv dem der sælger filtre til ventilationsbranchen, f. eks. Camfil.
Vil du have flamingo, må trælasterne kunne skaffe dette (bruges i løs vægt til hulmursiolering). Jeg kender godt nok et par flamingo-fabrikker, men de handler ikke med private.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 13:59

Alt til den kreative - http://www.panduro-hobby.dk/

Dog vil jeg anbefale at bruge tørret boghvede som fyld.
Det er blevet anvendt i adskillige hundreder af år i Kina som pudefyld, pga. deres gode egenskaber. Puderne bliver fugtabsorberende, elastiske, isolerende og bløde. På grund af de naturlige enzmer i skaldet er det modstandsdygtigt over for mikroorganismer og er astma og allergi venligt.

Den naturlige restfugt i fyldet gør at man kan bruge dem som yders behaglige varmepuder ved at sætte dem i en mikroovn.

Det kan købes hos mølleselskaber og velasorterede økologisike forretninger.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : philippa

Dato : 22-01-03 15:02

Jeg skal bruge en HEL DEL,det er derfor vigtigt at det er billigt og det kan købes i større mængder,måske også nogle der har noget liggende der alligevel skal smides ud

Hilsen philippa

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 22-01-03 16:27

Flamingo granulat kan købes i fleste byggemarkeder pose med cirka ½ kubicmeter til 105,-kr
-http://www.lavpristrae.dk/prisliste.asp?Gruppe=ISOLERING

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-01-03 11:29

Hej Philippa!

Prøv at spørge i hobbyforretninger og garnforretninger. Min hustru køber en gang imellem en stor pose fyld til en pris af kr. 30. Posen har en diameter på ca. 30 cm og højde på ca. 90cm.
Fyldet er behageligt at arbejde med og minder noget om det materiale man bruger i akvarier som kaldes filtervat.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : philippa

Dato : 27-01-03 12:41

Tak for jeres svar men det materiale jeg skal bruge skal være meget billigere da jeg skal bruge så store mængder af det.Det behøver heller ikke at være helt nyt,men må gerne være noget der har været brugt til at udstoppe noget med før,måske madrasser,puder,møbler og alt sådan noget...Måske er der nogen fabrikker i kender noget til, der ligger inde med sådan noget,som de alligevel smider væk.
Håber der er en der lige ved hvor man kan få fat i sådan noget som jeg har brug for På forhånd tak

Mvh. Philippa

Kommentar
Fra : fjordglimt

Dato : 15-02-03 10:37

Hej philippa

Du ken prøve i jysk sengetøjslager eller i en genbugsforretning, kirkens korshær eller der er også den muglighed at du kan prøve at tage til loppemarkeder rundt omkring. Jeg håber at det var noget du kunne bruge. Hilsen trunte

Accepteret svar
Fra : Dullermaren

Modtaget 56 point
Dato : 02-06-03 08:29

Hvis der er nogle møbel fabrikker eller systuer i nærheden, er det ofte mulig at få skumrester og / eller stofrester.i størrere mængter gratis for at hente det, da de jo ellers tit betaler for at slippe af med det
Held og lykke

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-12-03 11:36

Nu har dette spørgsmål stået åbent i over et halvt år. Dette finder jeg ikke rimeligt og fjerner hermed abonneringen på det.

Spørgsmålet burde for længst være blevet lukket med et tryk på ”accepter kommentar som svar”.

Points’ene er brugt i det sekund man spørger, så der er ingen grund til ikke at acceptere en af kommentarerne.

Godkendelse af svar
Fra : philippa

Dato : 06-09-06 11:23

Tak for svaret Dullermaren.