/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Perhaps love på dansk ??
Fra : bentbof
Vist : 6702 gange
40 point
Dato : 06-06-07 09:10

Hallo
Er John Denvers sang PERHAPS LOVE oversat til sangbart dansk ?? Har du teksten på dansk ?

Kenny Rogers og Dolly Parton sang på engelsk Islands in the stream, den blev oversat til dansk med vistnok titlen Skib uden sejl. Har du tekst og evt. node becifringer ??

Kærlig hilsen

Bent Bøf
br@dfhnet.dk

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 06-06-07 09:50

Mon ikke du tænker på den sang der hed Skib foruden sejl" som blev sunget af peter Thorup og AnneGrethe....(det var hende der sang i Van Dango).

Akkorderne er her, men teksten er den engelske, kan desværre ikke huske andet end brudstykker af teksten
http://www.cowboylyrics.com/tabs/rogers-kenny/islands-in-the-stream-2298.html

Den anden med John Denver er oversat til dansk under titlen "Er mon kærlighed".....men hvem der synger den og teksten kender jeg ikke

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : bentbof

Dato : 06-06-07 09:54

Tak for svaret dova.

Hvor er du dygtig. Jeg skal synge dem begge som duet, med en dame jeg lægger an på. Kærlig hilsen bb

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 06-06-07 10:12

Hej, her har du den danske tekst som Birte Kjær bruger - skrevet ud fra hukommeren.

I mit liv er ingen linier der er klare som krystal
i mit liv har jeg erfaring, og den si'r mig at man skal
igennm mange storme før sjælen finder fred
i mindet om den første kærlighed.

I mit liv er intet afgjort, det er som en åben dør
jeg vil vandre af de stier jeg ikke prøved' før.
Det gi'r en flygtig glæde, men det der varer ved
er mindet om den første kærlighed.

De mange år, de lange år har bygget op en skal
beskyttet mig mod verden og skruet ned på halv.
Jeg møder én jeg godt kan li' - vi ses - måske, igen.
Men selv om jeg blev glad for ham, var det blot en ven.

I mit liv som mange andre kalder for en illusion,
har jeg levet som jeg måtte, kald mig drømmer og kujon.
I virkligheden lever jeg livet lyk'ligt med
mit minde om den første kærlighed.

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 06-06-07 18:36

kære lars nc er det Perhaps Love på dansk ??

Kommentar
Fra : LarsNic

Dato : 06-06-07 23:09

Ja, det er Perhaps love på dansk.

Venligst Lars

Kommentar
Fra : bentbof

Dato : 07-06-07 08:24

tak yes den er sangbar, nu mangler jeg den bare som klavernode

Kommentar
Fra : ryberg211

Dato : 28-12-12 13:52

jeg husker sangen lidt anderledes.. men jeg har ledt længe efter den.. jeg kan bare ikke finde den nogen steder.. ved du hvad den hedder på dansk???