/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Olie selvblander, hvordan??
Fra : sm13p
Vist : 557 gange
10 point
Dato : 04-06-07 20:44

Hej allesammen,

Her idag havde jeg problemmer med den elektriske "flyder", eller hvad den hedder, det resulterede i at der løb benzin i store mængder ud fra kaburatoren, så jeg skildte den ad og fik løsnet den elektriske flyder, og det virkede. men så så jeg at der var to slanger der ikke førte nogle steder hen.
når jeg står med næsen mod styret på venstre side af den, lige bag det underste sideskjold sider der en lille hvid bøtte med noget sort i, der er én slange der sidder på den, bagpå, ellers sidder der en løs og en uden slange på.... håber i forstår det, vil ikke risikere motoren brænder af :S

hjælp please :S

//SMP

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 10 point
Dato : 04-06-07 23:03

Det havde nu været rart at vide om vi snakker om en Maxi, eller ?
(Her idag havde jeg problemmer med den elektriske "flyder",)
Der er ingen elektriske "flyder", hvis det er i bundkarret af karburatoren, er der en flyder, men kan du se nogle elledninger til den? Kun ovenpå, det er chokkeren.
(men så så jeg at der var to slanger der ikke førte nogle steder hen)
Hvor så du dem ? Hvis de sidder på karburatoren, så er det bare udluftning til svømmerhuset, men det kan udemærket være at en af dem skal tilsluttes til din (hvid bøtte med noget sort i)
For det kan være at den bøtte er et filter med aktiv kul i, til at opsamle benzindampe, som der kommer en anelse af, fra karburatorudluftningen. Det er nogle miljøkrav der stilles for nye knallerter. Men nogen betydning for motoren har beholderen ikke, kun for miljøet.
Hvis du ellers holder olie på 2-taktsoliebeholderen, så skal din motor nok holde.
Desuden, hvis knallerten er ny, så kør forbi forhandleren og spørg ham.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : sm13p

Dato : 05-06-07 07:35

hehe, ja jeg undskylder den dårlige forklaring, det er en PGO Comet fra 05, men ja, det passer meget godt med et aktivt kul-filter.

Og ja, der sidder en sort slange på bundkaret på kaburatoren, som ligner udluftning ja.

det jeg kalder "den elektriske flyder", den sider ovenpå kaburatoren med nogle ledninger til, jeg har haft den pillet af, og den minder en anelse om en flyder eller en choker.

men mange tak for svaret :) det hjalp

VH SMP

Godkendelse af svar
Fra : sm13p

Dato : 05-06-07 07:36

Tak for svaret pallebhansen.

Det hjap :D