/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
renault espace årg.1984
Fra : KMA
Vist : 723 gange
145 point
Dato : 03-06-07 13:06

defrosterblæser defekt. Hvordan kommer jeg ind til blæsermotoren.Skal det ske indefra eller kan jeg komme ind til den fra motorrummet?

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-06-07 22:03

Mener at det er under instrumentbordet.På passager siden. Antagelig er det din blesermodstand der er defekt.
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-06-07 11:31

Start med at finde sikringen, og kontroller den.

Ellers er det formentlig kontakten eller formodsanden det er galt med. Det kan dog ikke helt udelukkes at fejlen er i selve motoren. Så er udslidte kul eller et defekt leje mest sandsynligt. Endelig kan der være kommet noget ind, som bremser propellen. Fyrrenåle kan komme ind og lave ulykker sådan nogle steder.

Jeg kender ikke din bil i detaljer . De fleste bilmodellers kabineklæsere sidder under lavt indvendig i kabinen ( over forsædepassagererens fødder).

Kommentar
Fra : KMA

Dato : 04-06-07 14:17

Det det drejer sig om er, om der er nogen der ved, hvormeget der skal skilles ad for at komme indtil blæseren, og i hvilken rækkefølge, da jeg ved, at det sikkert er kullene der er defekte.
Jeg har hørt fra en fagmand, at de påregner ca. 3 timer for at få blæseren ud.
For mig lyder som om at hele instrumentbræddet skal afmonteres?

KMA

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-06-07 19:40

Uhh...den er svær.
Jeg vile købe en reperationshåndbog til nævnte bil først.

Thansen har den:

Rep.håndbog Espace 7/84-12/96
Varenr.: 631820840120
Kr. 298,00

Om fremgangsmåden til at få blæsermotoren frem i lyset, - der ville jeg køre ned på et Renault værksted og spørge. De er nu flinke nok til at hjælpe.

Accepteret svar
Fra : ibea

Modtaget 145 point
Dato : 05-06-07 12:11

Hej kma.
Jeg er 99% sikker på, at du har ret i at hele instrumentbordet skal afmonteres.
Det er et hestearbejde, som for en hjemmemekaniker nemt kan tage 8 timer.
Desværre kan jeg ikke fortælle dig i hvilken rækkefølge delene skal afmonteres.-
God arbejdslyst.
Ibea

Kommentar
Fra : KMA

Dato : 10-06-07 16:21

Intet i denne verden er let - så jeg må nok hellere afsætte et par dage af i sommerferien og starte med at afmontere instrumentbordet, men jeg havde håbet at der var en let genvej!

Tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : KMA

Dato : 10-06-07 16:23

Tak for svaret ibea.