/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Zinkoral
Fra : CerwinVega
Vist : 2439 gange
85 point
Dato : 03-06-07 00:06

Hej !

For godt 1 måned siden var inde på en side hvor man kunne bestille gratis ting...og fandt dette zinkoral produkt mod dårlig ånde..jeg fik 1 gratis pakke ved at udfylde mit navn og adresse og intet andet.

Nu har jeg fået tilsendt 3 pakker og en regning på 195 kr..hvilket jeg ville mene ikke kan være helt lovligt at markedsføre et produkt på denne måde ..eller kan det ?

Ikke fordi jeg har tænkt mig at betale noget, men hvor vidt er dette tilladt ?
Har jeg ret til at beholde disse 3 pakker i dette tilfælde ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-06-07 00:14

http://www.efi.dk/product.cfm?id=14&opprkode=0729
Du har jo sat kryds ved at du accepterer betingelserne, men de skal være tydelige, og man skal let kunne afmelde det.
Om det er tilladt, joo.
Hvis du beholder dem, skal du betale.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-07 00:16

Om det er ulovligt ved jeg ikke, men stik pakken til posten, og sig at du ikke vil ha den. Fortsætter firmaet så læg pakkerne i et kælderrum, og når de en dag slæber dig i retten, så fortæller du dem bare, hvor de kan hente ders lort....... altså når de har betalt leje af lagerplads til dig LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-07 00:21

Har du læst sidste afsnit på deres hjemmeside, og derefter INDEN 14 dage fra du modtog gratispakken meddelt firmaet, at du ikke ønsker fortsat levering??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-06-07 01:57

Når man er så dum at man tror den slags produkter foræres væk uden en bagtanke- så har man fortjent at betale lærepenge.
Det koster nok nogle tusinde kroner inden du er færdig med det firma. Det er da billige lærepenge.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 85 point
Dato : 03-06-07 06:34

http://www.google.dk/search?hl=da&q=zinkoral&meta=cr%3DcountryDK er det på en af disse sider så læs hvad der står

du skriver du ikke har tænkt dig at betale - men er du gået over tiden for at returnere og framelde kommer du nu til det alligevel - plus diverse omkostninger og gebyrer.

I det tilfælde ville jeg nu foretrække at æde min egen dumhed og skynde mig at sørge for at ikke få tilsendt mere - skriftligt !! Du har jo faktisk anerkendt det du har fået tilsendt allerede ved bestilling af prøvepakken. Inddrivelse af det skyldige beløb bliver langt dyrere og går direkte til incasso således at både firmaet du bestilte fra og incassofirmaet skal have deres omkostninger dækket.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-06-07 07:19

Modtag Zinkoral som GRATIS gave til 30 dage. (50 tabletter)
Oplev trygheden ved at vide, at du nu har et effektivt middel mod dårlig ånde. Hvis du er 100% tilfreds kan du derefter - hvis du ønsker det - hver 3. måned modtage tre æsker á 50 sugetabletter for kun kr. 59,- pr. æske. Kun kr. 18,- kommer i tillæg for porto og ekspedition.

Du binder dig ikke til at købe noget og kan når som helst stoppe.
Giv bare besked inden 14 dage efter at du modtog gratis-pakken, hvis du ikke ønsker at modtage første forsendelse.
Ja, jeg ønsker som GRATIS gave Zinkoral til 30 dages forbrug (1 æske á 50 tabletter). EFI as betaler også porto og ekspedition.

Fornavn:

Efternavn:

Køn:
Mand Kvinde
Adresse1:

Adresse2:

Postnr:

By:

E-mail:

Telefon:
Jeg er over 18 år
Jeg godkender betingelserne

OBS! Kun 1 forsendelse pr. husstand.
Tilbuddet gælder ikke for Grønland og Færøerne

HER SES BETINGELSERNE, SOM DU HAR ACCEPTERET. HAR DU GLEMT AT AFMELDE INDEN DE 14 DAGE, SÅ KLAPPER FÆLDEN ALTSÅ. SKYND DIG AT BETALE OG! AFMELDE OMGÅENDE. UNDGÅ DE KÆMPE RYKKERGEBYRER O.LIGN.

TRØST dig med, at vi alle på et eller andet tidspunkt har jokket i spinaten.

© 2006 EFI - alle rettigheder reserveret
Postboks 553, 0900 København C. Telefon: 70 10 49 90 Fax: 33 93 49 94

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-06-07 07:49

Ikke mig

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-06-07 09:06

Hvis du har givet besked inden de 14 dage så ring og aftal at du sender den retur. Hvis du ikke har afmeldt efter 14 dag, så betal og afmeld skriftlig, og gem en kopi i tilfælde af at de sender mere, så sender du også det retur uåbnet med kopi af din tidligere afmeldelse. Gem også kopier til dig selv, som du kan bruge hvis det bliver ved , hvor du så kan fx få hjælp fra forbrugerklagenævnet eller rådet eller hvad det hedder.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-06-07 09:07
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-06-07 09:16

Som jeg forstår det har du ikke modtaget den reklamerede gratispakke, men en månede efter bestilling af den modtaget de tre med regning. Da jeg ikke ved om det du har udfyldt svare til det du mener, der kan være noget med småt der er overset eller lignende., så er det ikke til at vide om det er dem elller dig, men i hvertfald er det ikke det du ønsker, så jeg synes at hvis du ved at tage kontakt til dem telefonisk ikke får en meget god forklaring og bliver afhjulpet problemet, så ville jeg afmelde fremtidige forsendelser og betale den regning, for at undgå mere fra deres side som rykkere og fortælle forbrugerrådet om det, så de kan advare andre.

Godkendelse af svar
Fra : CerwinVega

Dato : 03-06-07 18:21

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-06-07 18:26

nåååeeehhh - ikke så ked - hellere det end at ligge og rode med alt muligt -

smil - solen skinner altid trods alt - skyerne er bare camouflage

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 03-06-07 20:24

Hej

Jeg fik heller ikke lige læst alle betingelserne, så jeg modtog også første pakke samt et brev, hvori der stod at de ville blive ved med at sende nye pakker til mig. Jeg skyndte mig at sende en afmelding til dem og har ikke set noget til dem siden, men jeg plejer at være god til at se det med småt. Dog fandt jeg det aldrig hos Zinkoral så det har været godt gemt. ("derefter kan du hvis du ønsker det" er en lidt vag tilmelding syntes jeg)

Skynd dig at skrive et nej tak og send resterende pakker retur, så er jeg sikker på at du også slipper ud af det.

Ved godt at du har fået svar, men syntes lige du skulle vide, at du ikke er alene med det irriterende salgsstunt.

mvh Timeglas