/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
bodelling
Fra : Sarah_29
Vist : 471 gange
50 point
Dato : 02-06-07 17:05

Havd koster det at går i skifteretten, er det meget dyrt og tage det lang tid med skifteretten.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-06-07 17:15

Hvad skal du i skifteretten ???

MVH

Kommentar
Fra : bullerbedste

Dato : 02-06-07 17:20

Det koster ikke noget at gå i skifteretten, men hvad er det du skal i Skifteretten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-07 18:34

Jo det koster numer i skifteretten.
Som ikke bruges ved skilsmisse.

Kommentar
Fra : Sarah_29

Dato : 02-06-07 18:37

jeg skal hen pågrund af min bodelling som mind ikke er enig i. Han vil gerne trække sagen derfor harhan valgt at tage ind i skifteretten ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-07 18:41

Det er ikke dyrt, den nøjagtige pris kender jeg ikke.
Din mand skal sikkert betale da han vælger retten.
Det kan gå meget hurtigt, 1/2 - 1 time.

Kommentar
Fra : Sarah_29

Dato : 02-06-07 18:50

er det ikke mig der vælger retten da jeg har sagt til han at hvis ik han er enig så tage vi retten. Men det jeg mener ved tid er at tage det lang tid at få en tid i skifteretten, skal man vente flere måneder ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-07 18:53

Det kommer vel an på hvem der henvender sig til retten.
Ventetid i jeres tilfælde ved jeg intet om.

Kommentar
Fra : Sarah_29

Dato : 02-06-07 18:56

det er mig der henvender sig til retten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-07 19:44

På hans ønske?
Gi ham en røffel.

Kommentar
Fra : Sarah_29

Dato : 02-06-07 19:54

jeg har sendt ham et forslag, da min gæld er ligeså stor som min friværdi. Men han er ikke enig da han mener at han burde få mere i min bodel. Derfor sendte jeg ham et brev om at hvis ik han er enig i det så må vi tage i skifteretten istedet for at diskutere frem og tilbage. Er det så mig der skal betale for skifteretten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 02-06-07 20:01

Ja hvis du henvender dig til retten og de ikke mener i skal dele
den udgift.
Fordi, hvis i har fælles eje, deles alt lige.

Kommentar
Fra : bullerbedste

Dato : 02-06-07 21:56

jeg synes du skal rette henvendelse til en advokat, evt. kan du prøve den gratis retshjælp.
Det der med fælles eje, så delse alting, det er en sandhend med modifikationer.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-06-07 08:15

Du henvender da vel dig selv, til retten, før du har fået fat i en advokat ?????

Du skal få fat i din egen advokat (ikke den samme som din mand har !!!) Det kan kun gå for langsomt, med at få fat i en advokat) Ja, det koster penge, men det kan hurtigt blive de bedste penge du har givet ud. Husk på, at du måske har en forsikrig, der kan (evt. være med til at) betale regningen (kan evt. være gennem fagforening, pensionordning osv.)

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-07 08:23

Og lyt ikke til flere gode råd fra din mand.