/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
WonderPizza er 380V=400V ???
Fra : wonderpizza
Vist : 979 gange
220 point
Dato : 01-06-07 17:12

Hej, det er måske et dumt spørgsmål, men vi håber I gider besvare den alligevel.

Vi har lige fået vores første automater, og vi vil gerne teste dem, men vi er i tvivl om følgende:
På det midlertidige lagerområde vi har lejet, er der ingen mulighed for tilslutning af automaterne, derfor har vi tænkt os at leje et generator. Vi er kommet i tvivl om den generator, vi har tænk os at leje kan anvendes.

Personen vi skal leje generatoren fra, siger han ikke ved det, han oplyser følgende 380V 16A.

Automaterne skal testet enkeltvis.

Det skal lige nævnes at automaterne er fra Sverige, jeg har fået oplyst følgende: 400V, 16A, 3 faset, 5 polet (stor rød kabel med stik).

På hver automat står der følgende oplysning:
på et område står følgende
Kraus & Naimer KG41
Volt ~ 50Hz (400V-690)
Märkström A16
25kA (en firkant med et streg i midten) A35
IP65

på et andet område står følgende
ABB
416 P6
ME01
3P+N+
16A (6h/200/346V~/240/415V~)
IP44

I kan på vores hjemmeside se specificationer og billeder af automaten, hvis det kan være til hjælp.

www.wonderpizza.dk

Kan ovennævnte generator "klare" den? Kender I evt. andre steder i Københavns området, hvor man kan leje noget der passer til de oplysninger der er nævnt om automaterne.

Vi håber vi har forklaret problemet på en overskuelig måde, ellers skal I bare spørge løs.

Vi takker på forhånd mange gange.

M.v.h.

WonderPizza DK

Accepteret svar
Fra : michaelholm

Modtaget 230 point
Dato : 01-06-07 17:20

Hej Wonderpizza,

Fed maskine i har fundet jer der...

380 = 400 Volt og ja generatoren er den helt rigtige til formålet, hvis den ellers kan levere de 16A som lovet.
Hvis i mangler kabler eller generatorer kan i leje det hos Altima, da de lever af det og har både kendskab samt udstyret til det.

Husk! at vær opmærksom på at gul/grøn = jord ledning er rigtig tilsluttet, da folk ellers kan komme til skade.

Med venlig hilsen

Aut. El-installatør
Michael Holm-Christensen

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 01-06-07 17:23

Hej Wonderpizza
Der er kun et svar på din overskrift, og det er og det er et stort og rungende JA, hvis generatoren kan afgive 3x380(400)v 16A kan du med sindsro tilslutte automaterne en af gangen.
PS er der det samme stik på automater og generator?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : wonderpizza

Dato : 01-06-07 17:40

Hej Michael og Bjarne,

vi takker mange gange for svarene.

Til Bjarne, vi har ikke set generatoren endnu, så ved ikke om det er samme stik? men skal nok være opmærksom på det.

Hvordan giver jeg point til Jer?

Godkendelse af svar
Fra : wonderpizza

Dato : 01-06-07 17:42

Vi takker mange for svaret michaelholm.