/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Tv2 sport, Viasat og Canal dig
Fra : michael.s
Vist : 2403 gange
200 point
Dato : 01-06-07 14:16

Jeg er så træt af de danske kanal udbydere.

Jeg er bidt af en gal formel 1 bil, så for at kunne se det har jeg haft Canal digital som leverandør for at kunne se tv2 zulu, nu er det så flyttet til tv2 Sport og den har de gud dødeme lagt på Viasats programpakke, så må man jo rykke derover, men de har ikke dk4 og der kommer Boksning og Speedway, det vil sige at udover normal licens på ca 2400,- skal jeg betale ca 350 kr i mdr, det er sgu godt 6500,- i alt for at se tv i ca 10 - 15 timer i mdr. i mine øjne er det svineri og hvad med nu på onsdag Danmark - Letland i EM-Kval kampen det er på tv 3...........Jeg tror godt nok at der bliver betalt nogle penge under bordet, det er da snedigt som de kan fordele sporten mellem dem, så man er tvunget ud i økonomisk overlast.

Så hvordan får jeg fat i tv 2 sport uden at skulle flytte ind til en by og få fællesantenne ????

Det bliver godt nok dejligt når man får lysleder ind, hvis da man får lov til at sammensætte sin egen program pakke eller betale efter pay pr view princippet.

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 100 point
Dato : 01-06-07 20:16

Som det er nu er der efter hvad jeg ved ikke andre muligheder end at betale.
Du kan være heldig at fange noget af det på tyske kanaler, i hvert fald F1 og de viser også en del af boksekampene med lidt held. Selv Sputnik viser ikke TV2 Sport, så må du nøjes med selve løbet og undvære tidskørslerne(se dem på den tyske med en parabol, der er gratis). DK4 kan du se på nettet, men det er selvfølgelig ikke den samme oplevelse.
Det sjove er også at køber du et abonnement ved Viasat med parabol, kan du ikke stoppe et Kanaldigital kort i, og visa versa. De er rigtig smarte. Der skal du ud og have en Digiality, Froce eller lignende der kan tage begge kort. Jeg er helt enig i din Kinamand.
Jeg har til tider også undret mig over noget. Jeg mener at de helt store sports begivenheder skal være tilgængelig for det meste af befolkningen. Jeg mener selv at Kesslers kampe klart hører dertil, men boksning bliver sjovt nok ikke vist på TV2 eller DR1. Sikkert noget med penge.....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-06-07 11:10

En mulighed som du måske kan bruge.

http://privat.tdc.dk/tv/tdctv/check/

Jeg har ikke regnet på prisen, men ser at der er tilbud, som gælder til og med i dag !!!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Hodde

Dato : 09-07-07 11:16

Ja bor du i byen kan du bestille TDC kabeltv, hvor den store pakke har det hele og koster ca. 380 kr om måneden. Du kan også prøve at gå ind på telia's hjemmeside og se med hensyn til stofanet, hvor der også er kabel tv under.

Kommentar
Fra : michael.s

Dato : 09-07-07 11:41

Ja. det er såmænd meget godt men desværre må jeg vist bare erkende at det ikke kan lade sig gøre, det er nemlig sådan at lige her hvor jeg er bosat er der stadig en gammel tlf central, så der er ikke nogen der kan levere en internet forbindelse der er hurtigere end 1024 mBit ( efter sigende fordi de afventer den nye motorvej fra Vejle til Herning, så kan de jo spare lidt gravearbejde - og den skal være færdig i år 2012) men formel 1 er blevet løst ved at sætte et hoved mere på parabolen til 19,2 grader øst og så får jeg samtidigt opfrisket mit tysk. hvad angår fodbolden har jeg valgt at det er bedre at se hver anden kamp live end alle kampe i tv og forhåbentligt er der jo mulighed for at os jyder nu endelig kan få en mulighed for at se en kamp uden for sjælland.

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 09-07-07 11:59

Ja, der er nogle fordele ved at se tyske kanaler.
RTL var f.eks. den eneste der viste Klitschko kampen i lørdags.
Det er heller ikke altid nok at bo i en by hvis man gerne vil have Kabel TV.
Jeg har noget familie der bor i Hammerum ved Herning. Forstad til Herning med godt 3000 indbyggere. Der kan TDC ikke levere Kabel.
Godt at se du har løst problemet. ikke optimalt, men umiddelbart den eneste mulighed.

Godkendelse af svar
Fra : michael.s

Dato : 12-07-07 21:37

Tak for svaret PrivateDK.

Det er vel desværre det nærmeste vi kommer noget der dur.

Jeg har hørt fra min lokale radio-tv forhandler, at det muligvis har noget at gøre med at tv2 har fået en ny direktør som er bedste venner med en eller anden højt på strå hos ViaSat, så resten af tv2´s programmer skuller muligvis også med tiden blive flyttet fra Canal Digitals sendeflade, men dette er kun rygter og anden håndsviden, men tak indsatsen.