/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
tændspole pgo
Fra : jej123
Vist : 2202 gange
200 point
Dato : 28-05-07 14:00

hvordan kontrollerer jeg tændspolen på min pgo dr. big
om den er i orden.Der er ingen gnist.
Er der nogen som kan forklare hvordan el chokeren fungerer.

mvh

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-05-07 14:25

Tændrøret skal ligge med gevindet på stel ?
Hvis der ingen gnist er, prøves med andet tændrør, og så skrues tændrørshætten af, og tændrørs
UBS: Nu så jeg lige:
http://www.kandu.dk/Spg86963.aspx

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-06-07 18:36

Din tændning er måske rustet til.
Prøv at atge svinghjulet af og rens magneten for rust, rens det yderste metal på spolerne for rust og rens pickuppen for rust.
Derefter går du dine ledninger og især dine stik igennem og ser efter om der er løse fobindelser eller stik som er grønne af kobber rust ( ir ).
når det er gjort så kan du prøve at skrue den tændrørshætte af og sætte tandrørskablet ned til stel så enden er ½cm fra stellet, drej nøglen og træd på kickstarter eller EL-start.
95% sikker på at den nu vil gniste.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-06-07 18:39

ps, din EL-choker virker ved at ( som palle engang forklarede ), chokeren er på når motoren ikke har kørt i lang tid og når så motoren kører, så laver den strøm som går igennem chokeren som varmer noget op inde i den, som gør at den lukker og slå chokeren fra efter noget tid.