/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Det levende søkort 2006...
Fra : Pigen2
Vist : 1527 gange
50 point
Dato : 26-05-07 10:07

Jeg sidder lige og roder med at skulle have installeret en GPS-mus som min far kan bruge sammen med det levende søkort. Men jeg kan se, at man ikke kan bruge en usb-gps i programmet.... :(
Ved nogen hvor jeg kan få fat i 2006-versionen billigt, for det er lidt i overkanten at smide så mange penge efter 2007 versionen...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 26-05-07 11:47

Kan man ikke bare opgradere? = Billigere end nyt program

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 12:17

Nej, det tror jeg ikke at man bare kan, desværre... :(
Men måske...

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-05-07 20:27

hvis du bor i nærheden af nibe kan du komme og få en kopi af dls 2. ja du må selvfølgelig også gerne komme langvejs fra, men det skal jo også kunne betale sig.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 26-05-07 21:16

Det gør jeg desværre ikke. Og det kan vist heller ikke køre som kopi har jeg hørt...

Kommentar
Fra : woodcock

Dato : 05-06-07 22:33

Hej Pigen2, jeg kender godt det der med at benytte "piratkopier", men for 600,- kr. som du kan købe DLS 2007 for, syntes jeg det er lidt småligt. Når man tænker på hvad du får for pengene. Du får en fantastisk nøjagtig kortplotter. Du får en kortplotter med søkort fuldstændig magen til papirsøkortene, som du jo naturligvis har liggende ved siden af. Du får en kortplotter, som du har mulighed for at "klaske" op på en 19" fladskærm. Du får en kortplotter som koste en brøkdel af de rigtige, men jeg vil påstå, er lige så nøjagtig som dem til 5-7.000,- kr. Ved at købe en rigtig licens, er du med til at sikre nogle mennesker gider blive ved med, at udvikle og opdatere et fatastisk stykke værktøj til sejlads i danske farvande. Alt det får du for 600,- kr. Prøv en gang at regne ud hvor mange rigtige søkort du får for de samme penge? Du får faktisk kun 5 stk. Det er kun 1/10 af de danske farvande. Gå ind på Dansk Sejlunions hjemmeside, og få mere glæde af DLS 2007. Jeg bruger det selv med stor glæde, og rettelser, ideer og andet, er de meget lydhøre for i Dansk Sejlunion. Jo flere vi er, des bedre og billigere kan det gøres.....John.

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 06-06-07 12:29

woodcock: Det er skam ikke fordi jeg vil have et kopi... Jeg vil blot finde ud af om der er billigere steder at købe det end i den lokale udstyrsforretning... Tænkte at det måske var billigere online et sted.

Kommentar
Fra : woodcock

Dato : 07-06-07 07:59

Hej Pigen2, så må du undskylde jeg misforstod dig.... Så tilbage til Dansk Sejlunion, jeg er sikker på at det er det allerbilligste sted at købe... Du kunne jo prøve og efterlyse en CD med gammel version og på den måde opnå rabatten. Jeg har desværre brugt min......John

Kommentar
Fra : Havheksen

Dato : 13-06-07 23:22

Hej som jeg læser spørgsmålet har du en usb-udgang, du skal så ind i opsætningen på din pc, og ændre den til en comport, det er ganske enkelt, brug hjælpemenuen. Med sejlerhilsen Havheksen

Kommentar
Fra : Albin01

Dato : 20-06-07 01:17

Hej Pigen 2 og de andre deltagere i dette spændende emne. For det første er jeg enig i det der skrives om kvaliteten af DLS 07, og ingen sælger det billiger end Dansk sejlunion.

Jeg har netop anskaffet 2007 versionen samt en gps mus og glæder mig til at få det færdigindstaleret.
Snakken går livligt i klubben om produktet. Der dog ikke kun posetive ting at sige om DLS, brugt i en laptop.
Gpsmusen taber indimellem satelitterne. Og laptoppen bruger rigtig meget strøm, så på længere ture kan det være svært at have strøm nok til forbrug.

Kommentar
Fra : Futte2000FKP

Dato : 06-07-07 14:46

Hej,

Jeg har flg. link til installation af GPS til det levende søkort:

http://www.sejlsport.dk/sw4786.asp

Her fremgår det at man ikke kun kan bruge "rigtig" USB til 2007-versionen; ellers kun COM eller USB (som COM).

Priser:

kr. 675 for en ny version
kr. 599 for en opgradering fra en gammel.

God fornøjelse
VH Futte

Kommentar
Fra : Arborist

Dato : 16-07-07 00:07

Hos Zitech kan du købe en dims til USB/com-port - den er før blevet brugt med held.

Annuller spørgsmålet
Fra : Pigen2

Dato : 18-07-07 10:13

min far har droppet det og købt den helt nye, så spørgsmålet er derfor nu overflødigt...