/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvalp over grænsen?
Fra : mikk0077
Vist : 3788 gange
300 point
Dato : 25-05-07 17:14

Hej,
må jeg tage en hvalp på 8 uger med over den dansk-tyske grænse uden et hundepas?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 17:16

Gør du bare det.....

Du behøver jo ikke stille den på køleren til skue....

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 25-05-07 17:18

Det havde jeg også bare gjordt hvis der ikke var ekstra grænsekontrol op til G8 mødet...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-05-07 17:20

De har andet at lave....

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-05-07 17:41
Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-05-07 18:00

Nu spurgte du jo ikke om hvordan man kunne slippe godt fra -----, men om man måtte.

Derfor er det helt galt hvis andre end bevi54 får pointene.

For min skyld kan du godt slæbe hunden ned til galskaben, bare du lader den blive dernede og ikke bringer den tilbage til Danmark. Det ville være uansvarligt, og burde koste fængselsstraf og aflivning - af dyret.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 25-05-07 18:05

Jeg ville ikke gøre det!

Jeg hentede en hvalp i Tyskland i efteråret. Og det var et stort arbejde at gøre den klar til indrejse til Danmark, men jeg turde ikke lade være.

Jeg har arbejdet i tolden, ved grænserne i Rødby og Gedser. Tog vi hunde på disse grænser, som ønskede indrejse til uden gyldig rabiesvaccination, blev de nægtet indrejse til Danmark, og sendt tilbage til Tyskland. På egen regning!

Venlig hilsen Linda

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-05-07 18:12

tak miss xx
det ligger bare sådan, at der er specielle regler for hunde på 8 uger
og jeg ville være meget varsom med at tage en så ung hund ud af eget hjem,
bare tanken om, at der er virus i omløb, 4 tilfælde er fundet i Maribo hvor hundene døde.
Så pas på din lille nye ven, vent hellere til den er blevet rabic vaccineret som 16 uger, når den så er blevet 16 uger og er færdig vaccineret kan du tage den med.
Få dine ind/udrejse papirer i orden, og din dyrlæge til at godkende, at den må komme både ind og ud af et andet EU land.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 25-05-07 18:24

Specielle regler for hunde på 8 uger? Hvad mener du?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-05-07 18:52

Hvad er reglerne for at udføre hvalpe eller killinger til udlandet?
Det er de veterinære myndigheder i bestemmelseslandet, som kan svare på dette spørgsmål.
Du skal derfor kontakte myndigheder i det land, som du vil rejse til for at forhøre sig om reglerne.

hunde under 8 uger skal følges med deres hunde mor for at rejse over grænsen.

Hunden er efter min bedste overbevisning ikke rejse klar før den er 16 uger da rabic vaccine under normale omstændigheder ikke kan gives før den er 16 uger.
mvh Bevi54

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-05-07 19:14
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 25-05-07 19:43

Jeg importerede en hvalp fra Tyskland sidste efterår.
Du kan få dispensation fra reglerne omkring vaccine, hvis hvalpen ikke er over 4 måneder.
Det kræver en erklæring fra opdrætteren, at hunden ikke har været/kunne have været i kontakt med vilde dyr.
Hunden skal have gennemgået ormekur, have blå pas, samt i dette tilfælde eksportstambog
Jeg er medlem af Dansk Kennel Klub, og de var særdeles hjælpsomme med importen og sørgede for tilmelding til Dansk Hunderegister

Læs iøvrigt her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/923

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 25-05-07 21:51

Godt gået Refi

Bare blæs på konsekvenserne... Der er jo nok en grund til at man har indført restriktioner din klaphat

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 26-05-07 08:44

Nej, du kan ikke lovligt bringe en hvalp over grænsen til Tyskland. Den skal have de lovpligtige vaccinationer til indførsel i Tyskland. Somme tider kan der dispenseres for rabies, hvis tæven er vaccineret. Egentlig kræves det, at tæven er blevet rabiesvaccineret under drægtigheden for, at det accepteres.

Jeg vil forslå at du chancer på det, men samtidig bringer en kopi af tævens vaccinationspapirer med. Og selvfølgelig hvalpens egne vaccinationspapirer, som jeg går udfra du har. Det det drejer sig om er jo rabies, som hvalpen ikke har haft mulighed for at få endnu.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : mikk0077

Dato : 26-05-07 08:47

Hvilke papirer drejer det sig ellers om ud over tævens rabiespapirer

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 300 point
Dato : 26-05-07 08:55

Det du kan have er hundens stambog, registrering i hunderegistret, dens vaccinationspapirer og så som ekstra tævens almindelige vaccinationer og rabiesvaccination, hvis hun har en. Det er jo ikke alle der har det.

mvh
qfha

Godkendelse af svar
Fra : mikk0077

Dato : 26-05-07 08:57

Tak for svaret qfha.