/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
kastaration
Fra : knh15
Vist : 1223 gange
100 point
Dato : 24-05-07 11:11

Sigurd er blevet kastareret for 14 dage siden.

Nu er hans blærer blevet slap, han kan ikke holde sig natten igennem og sover han dybt, lader han vandet uden og mærke det.

Er der nogle der ude, der har prøvet det samme, med jeres hund og vil fortælle mig om jeres erfaringer, med om hvor længe det varer før blæren bliver god igen.

Hvis den bliver god igen, det har jeg ladet mig fortælle, at det ikke altid er tilfældet.

mvh. knh15

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-05-07 11:21

Det problem har jeg aldrig hørt om hos en hanhund i forbindelse med kastration.

Jeg ved ikke om du har talt med dyrlægen, ellers var det nok en ide at gøre det og spørge om der evt. er sket en fejl under operationen.

Inkontinens hos hanhunde plejer at have andre årsager. Eks. skader så noget trykker på nerver i lænden, diskusprolabs o.lign.

mvh dova

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 24-05-07 12:24

Ja jeg har talt med dyrlægen og hun siger, at i sjældne tilfælde kan en slap blærer opstå.

Jeg har fået nogle piller til ham, som gerne skulle stramme muskulaturen op igen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-05-07 13:16

Okay, men sagde dyrlægen så ikke noget om hvor lang tids frist man skal gi' de piller for at konstatere om de virker eller om der er sket noget uforudset.

Det var da en kedelig ting at tænke, at det måske ikke bliver bedre.......endnu noget folk bør tage med i overvejelserne når de vælger at kastrere deres hund, at der kan være risiko for inkontinens.

mvh dova

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 24-05-07 13:22

Sigurd var nød til og blive kastreret, han var kryptoid, ved godt det er stavet forkert, men håber du kan forstå hvad jeg mener.

Hvis han ikke fik fjernet tekstiklerne, kunne de ligge oppe i maven og få så meget varme, at han kunne udvikle tekstikelkraft.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 24-05-07 14:12

Ok, Når testiklerne skal hentes oppe i bughulen, så er der jo en risiko for at beskadige en nerve. En almindelig kastraktion giver ikke de bivivirkninger.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 24-05-07 16:07

Har du spurgt om det evt. kunne opstå en blærebetændelse, for symtomerne kunne ligne en blærebetændelse, tisser han meget og drikker han meget?
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-05-07 06:55

Dyrlægen fik skåret en lille rids i hans urinrør. Han fik lagt kateter op nogle gange og det gav ham blærerbetændelse, som han får 2 slags pennecelin for.

Det dyrlægen nu frygter er en slap blærer, derfor søger jeg erfaringer fra andre der har prøvet det, med deres hund.