/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Aktivering af din kanin?
Fra : stellanova
Vist : 631 gange
20 point
Dato : 22-05-07 14:05

Hej alle herinde.
Ville lige høre. Hvad gør I, når i skal aktivere jeres kanin?
Problemet er bare, at jeg nogen gange synes, at det ser ud som om Stella keder sig, når hun sidder i sit bur. Det er selvfølgelig også kedeligt,..hehe..Men hun er begyndt at kradse i lågen og river aviserne i småstykker, som ligger i bunden af buret osv...Jeg vil bare lige høre om de er nogle der har gode ideer til aktivering udover at gå med den? :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-07 14:21

Jeg tror Stella sover, når hun ser ud som om hun keder sig, hun sover jo med åbne øjne

Når du går tur med hende i forvejen, kan du ikke på nuværende tidspunkt gøre så meget andet, men det bliver da dejligt for hende at komme ud i haven i et størrer bur, og kan spise lidt græs og kikke på fuglene mm.

Du kan forresten også øve kaninhop med hende, i det hele taget kan du få hende til at opfører sig som en hund, når du kalder på hende, kan hun få en lille godbid osv.

http://www.esra.dk/hop/hop.htm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 14:21

Find en boyfriend så blir der liv i hytten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-07 14:22

Stiller gerne min drengekanin til rådighed - det kan der ikke ske noget ved, han er kastereret, han har bare ikke opdaget det endnu

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 22-05-07 14:26

Hej

Jeg vil også foreslå, at du begyndte til kaninhop med din kanin.
Det er i hvert tilfælde noget, som vil give både dig og din kanin en masse oplevelser.
Du kan læse mere om kaninhop på www.kaninhop.dk

MVH
Bjerner

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-07 15:31

Sådan aktiveres en kanin :
http://www.lapin.fr/

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 22-05-07 15:51

- meld den ind i det nærmeste Jobcenter, så kommer aktiveringen af sig selv...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-07 15:54

Transor og Stouenberg I er slet ikke sjove

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-05-07 16:42

Det er vist et meget normalt liv for en kanin, I naturen foretager de sig ikke meget andet, end at søge føde holde hulen sikker så de kan gemme sig for deres fjender. Når den sidder og sløver og mimrer så er den i sit es.

Kaniner har behov for at have et stykke træ at gnave på, for at holde tænderne i orden. Deres tænder vokser hele livet, Derfor, hvis de ikke har noget at gnave i så bliver tænderne så lange at de generer. Når den skraber er det måske for at slide på kløerne, de skal også klippes en gang i mellem, hvis ikke den går så meget på et hårdt underlag at de slides på den måde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-07 16:44

1 kanin
olivenolie
10 banan-skalotteløg
10 store fed hvidløg
250 g brune markchampignon
salt og peber
et lille bundt timian

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-05-07 17:08

Det der Kandu er godt nok ikke noget for kaniner

Men nu har jeg lånt mors pc og meldt de grove til Dyrenes beskyttelse

http://peecee.dk/?id=47398

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-05-07 23:53

Jeg synes det er for groft, hvis I kigger på spørgerens historik, vil I opdage at her er tale om et barn - som før har stillet et spørgsmål omkring at bygge en løbegård til kaninen, dette skulle spørgerens far stå for.

Jeg synes ærligt talt at det er synd at komme med diverse opskrifter m.m. hér!! Du fredsens, har du måske ikke selv børn eller børnebørn og kender til den kærlighed der er for et kæledyr?

Til dig 'stellanova'

Jeg er helt sikker på at din kanin har det bedste kaninliv en kanin kan ha', fordi den bor hos dig og du elsker den. Du går endda ture med den, det er der ikke mange der gør for deres kælekaniner.
Som Nordsted skriver, så glæder kaninen sig sikkert over det dejlige græs nu, når det bliver bedre vejr og den kommer udenfor.

Nus din kanin lidt bag ørerne fra mig

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : stellanova

Dato : 24-05-07 10:46

Vil.du- Mange tak :)
Valde: Tak for rådet :)
Transor- Håber ikke du har nogen kaniner :( Stella skal ikke spises..hehe.. hun bliver ude i buret :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-05-07 11:08

Jeg glemmer hele tiden og fortælle, at Bertram deler bur med et marsvin om natten, om dagen render de rundt sammen på terrassen og lidt af græsplænen, det har de vist begge meget fornøjelse af, de skiftes til at vaske hinanden.

Kommentar
Fra : En-Nitte

Dato : 21-06-07 21:06

Altså du kan jo købe en kaninsele og gå med den.. eller tage den op a buret og lege med den bare på gulvet..
Den skal jo også holdes i form.. Den har brug for udfordringer.. :)