/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
registreringsafgift - hvordan
Fra : crayzee
Vist : 1161 gange
50 point
Dato : 21-05-07 22:10

hey hvordan beregner man bilens pris når registreringsafgift skal lægges med i den endelige pris ?

Jeg har et eksempel her på en bil som er uden afgift: http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=58941&source=2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-05-07 23:06

Udgangspunktet skulle være 60 % af handelsprisen i Danmark, hvor man så vurderer bilens pris ud fra en vurdering hvor middel er de 60%. Er standen under middel fratrækkes 5% og er den over tillægges 5%.

Ifølge FDM vurderes mange ældre biler alt for højt og dette kan ankes til Motorankenævnet.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 21-05-07 23:07

Dette link fra SKAT burde kunne give dig svar og beregningsmulighed:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 21-05-07 23:17

Uhauha, det er en dyr sag at betale afgift på når det er en cabriolet

Men man kan ikke helt regne med nogen tidligere beregningsgrundlag, da grundlaget for afgiftsberegning for brugte importkøretøjer også er lavet om her pr. 25/4 da de nye afgiftstakster trådte i kraft.

Et løst gæt på den der er omkring 50-60000...det plejer de at ville have i afgift på den model fra de årgange....også selv om det er en gammel bil, men handelsprisen på den på danske plader ligger på 80-90000.

mvh dova

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-05-07 01:10

Du kan gøre 2 ting:

1: www.bilpriser.dk - gå ind i beregn afgift ved import og vælg bilmodel og specifikationer. Dette er dog kun et hint til hvad afgften vil være. Den rammer de fleste gange meget tæt på men den kan også skyde helt forkert.

Eller

2: Gå ind på www.skat.dk, gå ind under borger og motorkørtøjer - vælg eksempler på tidligere vurderinger. Der kan du søge på bilmodel og se hvad der er givet i afgift på tidligere importerede biler.

Hvis du vil være HELT sikker er du nød til at få bilen toldsynet og gå op til skal og få en endelig vurdering på den.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-05-07 01:12

Et sidste trick er at gå ind på en af de tyske bilbaser og finde en tilsvarende bil i tyskland og en i Danmark. Prisforskellen udgør ca. reg. afgiften.

Godkendelse af svar
Fra : crayzee

Dato : 22-05-07 21:49

Tak for svaret dova.