/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Brand i vaskemaskine
Fra : mdo
Vist : 972 gange
100 point
Dato : 19-05-07 22:38

Vi har haft brand i en vaskemaskine på kun 2 1/2 år - og heldigvis vi var hjemme for hvad kunne der dog ikke være sket !!.... Nå men skaden blev heldigvis lille men hele bryggerst lugter meget grimt på trods af at alt er vasket af, gulv vasket 5 gang m.m. Hvad kan man gøre ? Og hvilke rettiheder har man over for forsikringen ? Det er anmeldt til forskringen og jeg har prøvet at læse div. policer m.m igennem men det e rmeget svært at blive klog på !

Håber nogen kan hjælpe.

/den uheldige

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 19-05-07 22:45

inviter din forsikringsassurandør hjem og se/lugte til sagen - han kan bedst råde dig, men afvent og se hvad der indløber på denne streng
Fortsat god weekend
Søren

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 19-05-07 22:54

Da du har anmeldt det, så smid for guds skyld ikke vaskemaskinen ud. Lad forsikringsselskabets taksator se på skaden, også dit bryggers. Da der nok også er røgskade skal du forlange de enten erstatter eller selv besigtiger skaden.
Uanset maskinens alder, kan der der ske en evt. kortslutning, men det er noget som dit forsikringsselskab så må afgøre med levenrandøren.
Håber du også har en kvittering på maskinen.

Held og lykke med det og forsat god weekend :)

Mvh
joeson

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-05-07 23:22

Det er da helt sikkert en forsikringsskade, både skaden på maskinen og røgskade.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 19-05-07 23:27

Der er noget med at det kun er en brandskade - hvis der har været åben ild...
Måske er det noget at hente hvis man har ´dækning for el-apperarter.
Det er bedst at få en taksator på, inden du gør dig store forhåbninger. Men det er ikke udeluket at der er erstatning at hente..
mvh Ben

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-05-07 23:43

Du har anmeldt skaden til forsikringen og hvad har forsikringen sagt?

Det er ikke så klogt at rydde for meget op efter en skade, hvis du vil have forsikringsselskabet til at dække skaden.

Det er nu sjældent, at der går brand i en vaskemaskine. Det kan jo skyldes elinstallationen.

Men jeg kan ikke fortælle dig dine rettigheder, da jeg ikke kender dine forsikringsbetingelser.

Du må afvente at forsikringsselskabet sender en taksator, for at se på skadens omfang. Jo mere du gør rent i bryggerset, jo mindre erstatning får du.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 20-05-07 09:16

Lad være med at spise dig af med et kontant beløb.
Få alt udført af autoriserede, også rengøring.
Efter brand i maskiner med pvc slanger og rør opstår klor gasser som nedbryder print plader som sidder dine ellektriske artikler.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-05-07 09:16

Brand i vaskemaskiner og tørretumblere er ikke så helt sjældne.

kør ikke med dem når i sover eller er væk hjemmefra.

Lugt efter brand kan være meget svært at fjerne. Der skal nok professionelle til.
Bed forsikringen om at sende en mand som kan vurdere den slags skader.
Assurandører er sælgere af forsikringer, de har ikke noget med skader at gøre.