/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Vaskemaskine larmer.
Fra : qfha
Vist : 4441 gange
100 point
Dato : 18-05-07 10:21

Pludselig siger udyret en række mærkelige hvinende og metaliske lyder når tromlen drejer rundt.

Hvad kan der være i vejen?

mvh
qfha

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-05-07 10:33

Slidt op....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-05-07 10:36

Søm og skruer i klemme, tøm lommerne inden vask.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-07 10:40

Der ligger noget mellem karet og tromlen (søm, skruer, BH bøjle eller lign.)

Tag en lommelygte, lys ned igennem hullerne og drej lige så stille rundt, så plejer det at være til at få øje på. Det er straks værre at få det ud igen !!!!, men det kommer lidt an på hvad det er, og hvor det ligger. I værste fald, må man tage varmelegmet ud, og få det den vej ud.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-05-07 10:42

Glemte lige:
Varmelegmet kan være beskadiget !!! så det er du nødt til at checke også, evt med lommelygten og så kig i gennem hullerne.

MVH

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-05-07 11:11

...oftest er det en metalbøjle fra en BH der har forladt BH'en, sneget sig ud af tromlen, og har sat sig i klemme et eller andet sted hvor den slæber op ad tromlen.....

Det giver den skrækkelige støj som du beskriver.

Så er der kun ét at gøre: Slå strømmen fra, og skil dyret ad så du kan komme til at undersøge vaskemaskinen rundt om tromlen.... besværligt? ja ....

Fruen har fået strenge ordrer på altid at vaske BH'er i hånden, eller i vaskepose! Det er ret kedeligt at skille, finde, samle.....

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-05-07 15:26

Citat
...oftest er det en metalbøjle fra en BH der har forladt BH'en, sneget sig ud af tromlen, og har sat sig i klemme et eller andet sted hvor den slæber op ad tromlen.....

- nemlig

Jeg har også oplevet det med de der gardindimser af metal OG søm og skruer, skidtet sætter sig ned i de små huller i tromlen og så sidder de der og laver en hulens larm.

Held og lykke med det!
God weekend
Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-05-07 02:09

På nogle maskiner er det nemmest at tage sump slangen af (den der går fra bunden af karret over til pumpen), og såden vej ind få lirket "dimsen" ud med en spidstang eller et stykke kraftigt ståltråd. Evt med hjælp fra en lille skruetrækker gennen et ag hullerne i tromlen.

Det er et værre hygge og tålmodighedsarbejde du har forude

...Mange kunder plejer at benægte at det er deres bøjle, søm eller hvad det nu måtte være, ting der sidder fast i pumpen kender de slet ikke noget til osv

God fornøjelse

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 19-05-07 10:54

Tak for svaret viskinge.