/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf II Luftfilter kasse
Fra : Tri
Vist : 823 gange
100 point
Dato : 17-05-07 19:31

Hej!

Er der nogle der kan hjælpe mig med at find en bund til min luftfilterkasse på min Golf II 1.6td ´85?

Tri

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-05-07 19:36

www.mr-autolager.dk

Hvis han ikke har det, så skaffer han det

-Anden

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 17-05-07 19:46

Jeg vil kikke på det & vende tilbage.

Skulle jeg se om jeg kunne finde et "sportsfilter" der passer til bilen eller vil det bare give mig problemer sener?

Tri

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-05-07 19:51

Tja.. Du får en federe lyd ud af det, men ellers ikke noget.

Jeg tog bare det rør af fra luftfilterkassen der går over i skærmen, så brummer den pænt meget mere

Min er en Golf II 1.6d ´87, kanon billig bil at køre i!! Jeg bruger den dog kun som arbejdsbil. Har min elskede gamle Taunus til søndagsture og træf

- Anden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-07 21:13

Citat
Skulle jeg se om jeg kunne finde et "sportsfilter" der passer til bilen eller vil det bare give mig problemer sener?

Nej, det burde du slet ikke tænke på

En Golf TDer skal man absolut ikke eksperimentere med på den måde, da det er nøje beregnet hvilken luftmængde der skal gå gennem filteret, og montering af andre filtre eller afmontering af ting på filterhus m.m. kan medføre skader på turbo og motor

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-05-07 21:46

Det rør jeg omtaler på min diesel sidder FØR luftfilteret. Om det er lavet på samme måde på en TD'er kan jeg sgu ikke lige huske.. Men under alle omstændigheder, hvis der sidder det samme stykke rør på en TD'er, så er den der kun for at dæmpe lyden. Sagde min gode mekaniker ven..

- Anden

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-05-07 22:33

Citat
Det rør jeg omtaler på min diesel sidder FØR luftfilteret. Om det er lavet på samme måde på en TD'er kan jeg sgu ikke lige huske.. Men under alle omstændigheder, hvis der sidder det samme stykke rør på en TD'er, så er den der kun for at dæmpe lyden. Sagde min gode mekaniker ven..

Det rør sidder, og er anbragt der, lige netop for at sikre det mest hensigtsmæssige luftindtag

Uanset om det er på en "ren" motor eller en med turbo.....men en med turbo er nok mere sart med at fifle med luftfilter m.m. end en uden turbo, men når du har pillet det af din bil, skal den jo bare hente indsugningsluften i det lukkede varme motorrum

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-05-07 23:00

Hehe.. Grunden til at det ikke er monteret er, når jeg skal være helt ærlig, at det der "skum slange" der sidder på den, næsten smuldrede væk da jeg afmonterede den, for at skifte tandrem.. Som nok er noget af det værste at lave på sådan en Golf II diesel
For at få de nederste remhjul af skal man have nogle elendige unbracho bolte ud, de bliver tit runde (ja, 3 af dem!) og så må man igsng med svejseren for at svejse endnu en bolt på dem, for at få skidtet af.. Som om det ikke er slemt nok, mærket på krumtappen skal man finde i den anden ende af motoren, pille en prop op af gearkassen.. Der er ikke mærke på knasthjulet, det må man sgu selv lave, eneste synlige mærke er på pumpen. Men når det så er lavet kan man jo køre 60.000 før det næste bøvl med tandrem

Utroligt hvad man vil gøre for at køre knap 29 km/l

Bare lige for at du ikke skal tro jeg rakker din bil ned, næsten alt andet er mega nemt at lave på den.. Men lige med tandrem har VW ikke været for kloge

- Anden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-05-07 23:02

Citat
Utroligt hvad man vil gøre for at køre knap 29 km/l

Der skulle selvfolgelig stå : knap 20km/l

Jeg er ikke for god på tasterne idag.. Sorry!

Annuller spørgsmålet
Fra : Tri

Dato : 19-06-07 23:18

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, da den eneste der gav mig noget der så ud til at kunne bruges.... Var en and