/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Erfaring med kinesiske motorcy
Fra : axelbjarne
Vist : 947 gange
300 point
Dato : 14-05-07 20:14

Jeg vil gerne høre fra mennesker med erfaring vedrørende kinesiske motorcykler - eksempelvis Jincheng 250cc, Jinlun etc. - Er de noget værd, eller går de i stykker hele tiden....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 14-05-07 20:19

Hej,

Vil du blot køre en gang imellem så er de OK...men er det noget du skal kører en hel masse på, så duer de ikke. Chrom, maling og plast er typisk dårlig kvalitet...og en regnbyge får dele til at ruste på dem. Men de er også billige...så det er hvad man må leve med.

MVH
Lars

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-07 20:24

Der har været en del dårlige erfaringer med holdbarheden på de billige kinesere/koreanere og hvor de ellers kommer fra de lowbudget MCer.

Det kan være en langsommelig affære at skaffe stumper.
Plasticdele knækker, plastickromen er for dårlig o.s.v.

Et af de eksempler hvor pris og kvalitet (mangel på samme) følges ad.

Jeg ville ikke købe dem....så heller noget gammelt brugt anerkendt japansk et eller andet.

Og en anden ting der gør, at folk lynhurtigt får nok af dem (og at maskinerne ikke kan holde), det er at de simpelthen kan for lidt med de få antal HK de har.
Tophastigheden er for lav, trækkraften for dårlig, folk presser maskinen og det kan de bare ikke holde til.

mvh dova

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-05-07 20:36

når mam kan få en 125 cubikker til under 10000 kr, kan man sige sig selv, at der ikke er meget gods i den. men det er en ny cykel, og hvis man kan leve med en lidt dårligere kvalitet, er det jo ikke ret mange penge sammenlignet med andre kendte mærker

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 14-05-07 22:19

De er endnu et eksempel på vores køb-og-smid-væk samfund

Helt enig, hellere en ældre japansk motorcykel.

Har en god bekendt længere nede af vejen der arbejder i ældre japanske cykler, reparerer og importerer, han bander de billige kina cykler langt væk.

- Anden

Accepteret svar
Fra : renekure

Modtaget 300 point
Dato : 15-05-07 00:33

Jeg har ingen erfaring med dem, men her er der folk der virkelig ved noget om dem - Prøv her:

http://www.kinojserklubben.dk/

Mvh René

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-05-07 04:37

Tak for svaret renekure. Så kan jeg nok ikke få en bedre information om cyklerne...de ser da spændende ud...

mvh.
axelbjarne