/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Nyt tag
Fra : pmj71
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 20-01-03 13:16

Er der nogen, der ved hvad det sådan ca koster at lave et nyt tag på en gammel villa med manzard tag. Jeg ved godt, at det selvfølgelig afhænger af mange ting, men jeg har bare brug for at skyde mig ind på en cirka pris, da jeg overvejer at købe et gammelt hus i Lyngby. Det er muligt at taget kan repareres, men jeg er bange for. at det bliver for dyrt i forhold til den åbenlyse fordel i at lave et helt nyt tag. For særligt interesserede kan man se huset på www.danbolig.dk - sagsnummer: k1414.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-01-03 13:26

Uha, sådan et tag er ikke gratis. Jeg vil gætte på den anden side af de 200 kilo (nu afhænger det også af om det er "orange"). Afhængig af om der skal lægtes om og laves undertag (det skal der nu nok) kan det nemt blive noget dyrere. Spørg et par tømrerfirmaer. Skal det være billigt er det ikke sikkert andet, at et jysk firma vil have en lidt bedre pris!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-01-03 14:02

Master of Kefir har da nok ret i svaret, men det der tag der er på huset er ikke noget standard noget, så sæt ekstra penge af eller brænder du dig. Der står helle ikke noget om lægter. Jeg tror jeg brugte over en kilometer nye lægter da jeg lavede tag!

Accepteret svar
Fra : dol

Modtaget 50 point
Dato : 20-01-03 15:13

Vi har netop selv købt nyt hus. Dvs. det var oprindeligt fra 1973 og fladt tag.

Det nye tag - sortglasserede teglsten - med spær og alt. 180 m2 løb op i kr. 548.000,- kr.

Mvh
Dol

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-01-03 15:36

De hundrede og firs lyser for billigt, til gengæld er de 548 som nævnt med spær og vel også med indretning af overetage eller hva'? Hvis ikke lyder det grumme dyrt.

Kommentar
Fra : dol

Dato : 20-01-03 15:44

Nej - men det var incl. en 50 m2 bygget garage også med sortglaseret tegltag.

mvh
dol

Godkendelse af svar
Fra : pmj71

Dato : 20-01-03 16:12

Tak for svaret dol. Håber, at I er glade for jeres "nye" hus... Jeg må blankt erkende, at huspriserne i København, så har jeg ikke råd til at lave nyt tag, når der samtidig skal sættes nye vinduer i og laves nyt køkken og bad i en villa til 2,5 mio.... Ærgeligt, men det er åbenbart ungdommens lod, at man skal blive boende i en lejlighed selvom vores pæne lønninger burde kunne give lidt bedre levevilkår...

Peter