/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
flaske til en raket
Fra : weblife
Vist : 884 gange
100 point
Dato : 11-05-07 21:40

Hej

Jeg vil høre om der er én der kan hjælpe mig med at lave denne flaske om til en raket?

http://img126.imagevenue.com/img.php?image=10908_flaske_122_757lo.jpg

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 21:53

Med vand og trykluft som vist i fjernsynet forleden.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 22:23

Det gælder en hvilkensomhelst flaske (også en almindelig kolaflaske) at du kan fylde den ca. trekvart op af vand.... og så (på én eller anden måde) fylde luft i flasken. (og lave overtryk...... hvilket er nødvndigt). Og så på et tidspunkt frigive det hele...... Så har du en raket....

Kommentar
Fra : akle

Dato : 11-05-07 23:00

Spørgsmålet er sat under kategorien PHOTOSHOP!
MVH Akle

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 23:21

akle: forstod du ikike spørgsmålet????

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 11-05-07 23:46

hej igen

jeg tror at jeg ikke har forklaret mig ordentlig, beklager

jeg tænkte på noget i stil med nasa raket og ikke hvordan jeg kunne få en flaske til at flyve

hvis der er en eller anden der er god til at tegne eller/og manipulere et billede vil jeg meget gerne se nogen eksempler

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 11-05-07 23:48

det vil altså sige at lave denne her flaske jeg har linket til

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 23:48

.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 12-05-07 01:03

Måske noget i stil med:
http://damb.dk/temp/raket.jpg

Nej, det er ikke ret godt, det tog 3 minutter.

Hvordan vil du have baggrunden? Er der andet?

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-05-07 13:38

justunivers --- jo, det tror jeg nok jeg gjorde, men på en sådan måde, at spørgeren ønsker flasken lavet om, manipulere billedet, til at ligne en raket.
MVH Akle

Kommentar
Fra : weblife

Dato : 12-05-07 13:43

akle det er helt rigtig

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-05-07 13:49

OK, 'weblife' - men desværre er jeg ikke så god til at manipulere i billedbehandling, derfor håber jeg andre kan hjælpe dig.
MVH AKle

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 16-05-07 22:52

Først ville jeg starte ud med et større foto. Det er trælst at skulle sidde og arbejde på et lillebitte stykke webgrafik. Om nødvendigt kan du købe et eksemplar af produktet, og tage et foto af det.

Derpå søger du på Google efter billedet af raketter, så du får en ide om hvordan det skal se ud. Gennemse også nettet efter raket-agtige dele, der kan sættes på.

Jeg ville nok satse på at prøve at få det til at se ud som om den er fremstillet af flere lag metalplader, der er nittet sammen ved kanterne. Når jeg taler om at de er nittet, tænker jeg på nitter som her:
http://aircamsite.com/Solid_rivets_on_vertical_stab.JPG
Du tegner det med Brush Tool. Bestem dig for hvor lyset kommer fra, og tegn skygge og højlys efter det. Zoom tæt ind, men husk at gå ud for at tjekke detaljer.

Derpå ville jeg sætte et ko-øje på siden af raketten så man kan kigge ud, og selvfølgelig give den nogle "vinger" i bunden.

Da ko-øjet og vingerne sidder på skibet, lader du den kaste en anelse skygge på skibet (Brush Tool)

En spids tingest på toppen kan for øvrigt øge det rumskibs-agtige.

Benyt eventuelt Star Wars tricket: Vil man give indtryk af at rumskibet er gigantisk, giver man den en hel masse detaljer:
http://img163.imageshack.us/img163/2875/venatorlz9.jpg