/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Nissan patrol
Fra : Gandhu
Vist : 967 gange
500 point
Dato : 10-05-07 16:28

Hey dér

Jeg går med tanker om at købe en nissan patrol 2,8 TD SLX 97´, så er det jeg tænker om der er nogen er har erfaringer med en sådan bil? Er der noget jeg skal være opmærksom på med den model?

MVH

Gandhu

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-05-07 16:56

Rust og rust.

Stumper koster en middelstor bondegård. Dækskift giver traumer. På de gamle med 24V var generator og den slags vildt dyre.

Men ellers en fed bil, lidt tørstig men fed.

(tidligere lortebrun 3,3 Turbo kort model).

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-07 17:19
Accepteret svar
Fra : wiking

Modtaget 500 point
Dato : 10-05-07 17:31

Kender nogle drenge der går vildt meget op i den slags biler, du kan finde dem på www.nissan4wd.dk - de kan helt sikkert hjælpe dig

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-05-07 17:57

Citat
Rust og rust.

Stumper koster en middelstor bondegård. Dækskift giver traumer. På de gamle med 24V var generator og den slags vildt dyre.

Men ellers en fed bil, lidt tørstig men fed.

(tidligere lortebrun 3,3 Turbo kort model).

Nemlig.... et dyrt bekendstskab ........og så lidt mere rust og remskiven der falder af ude på motoren og toppakningen der ikke holder

mvh dova (tidligere ejer af rød 3,3 turbo kort model)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-05-07 18:01

Njaa, min kostede kun bremser (gys), generator (næsten besvime), køler (det fiksede jeg mig til) og et hold nye dæk (det kunne man købe en anden gammel bil for).

Noget farligt noget, men stoooor fornøjelse at køre i.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-05-07 18:03

...og den gamle 3,3'er er hamrende stærk selvom den ikke har så mange hypper på papiret. Men muligvis var der skruet i min. Og motorlyden er ren vivaldi.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-05-07 18:57

Den gamle 3,3er var betydeligt bedre end den nyere 2,8......for motoren var mere holdbar i de gamle i forhold til de nyere .....jeg havde dog også oplevelsen med en utæt køler.

Men rigtigt, en lææææækker lyd fra den stærke motor...især når man accellererede og kunne høre turboen hjælpe til

Og køre i mudder og sne, det var den sgu god til....(jeg har kun haft en der var bedre til det, Toyota Hilux).....men ikke med de brede sutter på, så var det ligesom at køre på snowboard, den kunne ikke stå fast fordi den ville kravle ovenpå sneen

mvh dova, der sidder og bliver helt nostalgisk over alle de gamle 4x4 man har haft i tidens løb

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-05-07 19:01

Det er noget med du ikke er så høj Dova. Så det har da været lidt bøvlet at kravle ind (og at se ud over køleren).

LOOOOL

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-05-07 20:55

RUST! Kæmpe problem med Patrol. En rigtig dejlig 4x4 - men du kan næsten stå og se dem ´ruste væk...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-05-07 23:47

Citat
Det er noget med du ikke er så høj Dova. Så det har da været lidt bøvlet at kravle ind (og at se ud over køleren).

Har du aldrig hørt om trappestiger

Narh, så galt var det nu ikke, men du har da ret i, jeg ikke er så høj, 1,59 helt exactly

men nu er en Patrol sgu heller ikke indrettet til særligt høje personer m.h.t. plads ved førersædet, der er Landcruiseren HJ60 (den ligner Patrol mest) nu alligevel bedre.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-05-07 08:16

Njaaa, min ex havde en pude med når hun kørte den. Og brød sig ikke om at hun ikke kunne se hvad der var lige foran bilen.

Godkendelse af svar
Fra : Gandhu

Dato : 11-05-07 16:00

Tak for svaret wiking.