/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Marimekko
Fra : Kokane
Vist : 667 gange
87 point
Dato : 09-05-07 09:45

http://www.marimekko.fi/NR/rdonlyres/A93541CB-529C-4D07-BD6C-7F140088B5C5/0/MarimekkoAnnualReport2006.pdf

Jeg har kigget lidt på Marimekko’s regnskab, men er lidt i tvivl om en af posterne i resultatopgørelsen (side 44). Det drejer siger om posten “Increase or decrease in inventories of completed and unfinished products”. Er der nogen der har bud på hvad denne post dækker over og hvorfor den har ændret sig så kraftigt?

Kokane

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 09-05-07 09:51

Varelageropgørelser svinger utroligt meget inden for Marimekko's branche - varer, der er kurante (kan sælges) den ene dag, kan blive ukurante den næste dag (sæsonen er slut). Hvis man får satset forkert, kan varerne er ukurante, inden de bliver leveret fra producenten.

Mvh

Claus Silfverberg
Dansk Aktionærforening
www.shareholders.dk

Kommentar
Fra : Kokane

Dato : 09-05-07 10:25

Tak for svaret Claus.

Vil det sige at omkostningen dækker over varer de bliver nødtil at smide ud eller sælge med tab, da de er uden for sæson?
I 2005 var tallet positivt hvordan kan det lade sige gøre?

VH
Kokane

Accepteret svar
Fra : DAF_direktoer

Modtaget 87 point
Dato : 09-05-07 15:58

Tallet bliver positivt, hvis du køber flere varer (til lager) end du sælger (ud af lageret).

Mvh

Claus

Godkendelse af svar
Fra : Kokane

Dato : 15-05-07 20:22

Tak for svaret DAF_direktoer.