/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afgift ved import af brugt Jumpy/expert/~
Fra : 22hher
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 19-01-03 19:56

Hvis man nu ikke vil betale 150 kr. til tild og skat hver gang man vil finde en afgift på en bil som feks hentes i tyskland hvad så...... og sig nu ikke bilpriser.dk for der kan du indtaste en Jumpy en Scudo og en Expert tre ens biler med samme årgang og data iøvrigt og få en afgiftspris som svinger med små 20.000 kr

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 19-01-03 20:27

Som du kan se på ToldSkat's hjemmeside: http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=134398&ov_id=200241 er det jo en vurdering der er tale om, derfor vil den jo altid kunne svinge noget. ToldSkat's beløbsrammer er dog et meget godt fingerpeg, (husk at indregne kørte km) og det er jo nok nødvendigt at kontakte ToldSkat hvis man skal have en bare nogenlunde præcis pris at gå udfra.
Ellers må du jo nok ud og alliere dig med en autoforhandler/importør der kan det der udenad

Mvh

Kommentar
Fra : 22hher

Dato : 20-01-03 19:01

jak det prøver jeg
henrik

Kommentar
Fra : pausgaard

Dato : 22-01-03 16:04

hej henrik
du kan som guide kigge her det er gratis:
http://www.bilpriser.dk/evaluation/bilpriser/evaluation/PageMake.po;jsessionid=9kkSCg0xV0TinZT21e8Q5hiC(1GPiBx9r)?TYPE=LEVY
når du har besluttet dig til en bil skal du ikke bare acceptere t&s pris, jeg har i flere tilfælde "handlet med dem fra starten og opnået afslag mellem 15-60% de har det med at slynge noget ud og håbe på at det går.
Held og lykke
carsten

Kommentar
Fra : 22hher

Dato : 22-01-03 21:00

Tak Carsten
Er det sådan at det er bedst at betale tysk moms den er jo noget lavere i Tyskland, og er der andet jeg skal tage højde for. Jeg har planer om at køre den hjem selv når jeg finder en, er det problemfrit?
Henrik

Kommentar
Fra : pausgaard

Dato : 23-01-03 08:23

Hej igen
Det er klart det billigste og jeg har ikke haft problemer med T&S. Jeg har hentet i Sverige og Tyskland, vi er jo i EU.
Hvis du vil køre den hjem skal du huske på at danske prøveskilte ikke må benyttes i udlandet, du kan kontakte det tyske politi og leje plader for 1 dag. Men kør den hjem på en trailer eller autotransporter, så slipper du for bøvl med tyskerne, de kan være lidt sære.
Carsten