/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Skal jeg sige noget til hende?
Fra : mortydk
Vist : 505 gange
20 point
Dato : 07-05-07 20:19

Hej

Har et dilemma, som jeg håber nogle kan give mig et par råd med.

Jeg har været sammen med en dejlig kvinde i 2 mdr. snart. Hun var lige kommet ud af et stormfuldt forhold før mig. Det betyder hun har mange "lig i lasten" og hun er tit ked af det. Nu har hun lige skiftet arbejde og hendes forældre skal skilles, så der er mange besværlige og nye ting i hendes liv i øjeblikket.

Problemet er, at vi har en fælles ven, som vi nogen gange mødes og drikker øl med. Min kæreste og ham har det rigtigt godt med hinanden, og de har været ude og drikke øl sammen flere gange sammen hvor jeg ikke har været med. Hun har givet udtryk for, at hun har været meget glad for at komme ud og feste og nyder hans selskab. Han har ikke kendt så meget til vores forhold, men da ham og jeg var ude og drikke øl i fredags, så snakkede vi om min kæreste og jeg, og jeg fortalte ham, at vi var sammen. Så fortalte han mig, at han er glad for min kæreste også har følelser for hende, men hvis jeg er sammen med hende vil han ikke gøre mere og bakke lidt ud.

Mit problem er, om jeg skal fortælle min kæreste om hans følelser for hende. Hun har sagt, at hun er meget glad for hans selskab, men det vil jo nok ødelægge deres forhold, hvis jeg fortæller hende om hans følelser. Jeg ved, at det rigtige er, at være ærlig overfor min kæreste, men jeg vil heller ikke gøre tingene svære for hende i øjeblikket end højst nødvendigt.

Så skal jeg fortælle min kæreste om min vens følelser for hende?

Håber på et godt råd

M.

P.s. har desværre ikke mere end 20 point

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-05-07 20:29

Nej jeg syntes ikke du skal fortælle din kæreste noget, ingen grund til at skabe nogle problemer, hun har rigeligt.

Din kammerat siger jo selv, at han ikke vil "gøre" mere ved det, da han fik fortalt at du var sammen med hende.

Held og lykke fremover, både med din dejlige kæreste og din forstående kammerat

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 20:32

jeg ville løbe skigende væk

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 07-05-07 21:13

Hej.

Jeg synes faktisk du skal sige det til hende for hvis hun så var rigtig fornuftig, så vil hun automatisk trække sig lidt væk fra ham for ikke at såre dig og for ikke at komme til at virke interesseret i vennen og give forkerte signaler. Det er en hårfin grænse... venskab & kærlighed...og ofte er dette jo bedst forenet... og er der fælles interesse, ville jeg være usikker på hans motiver. Mine veninder ville da aldrig i livet gå ud med min kæreste alene.. hvorfor skulle de også det? I hvilken interesse skulle det være? Har din kæreste ingen veninder at gå ud med, og din ven ingen venner? For hun kan hurtigt komme til at give et forkert signal og det kan komme til at koste jer forholdet........

Jeg skriver dette fordi jeg selv har stået i nøjagtig samme situation... og ja, selvom jeg ofte gik ud med min kærestes ven... var det da også fordi jeg selv var interesseret i ham og manglede den opmærksomhed jeg fik fra vennen og som jeg længe ikke havde fået af kæresten. Idag indrømmer jeg fejlen... og kan derfor sige... havde jeg ikke selv været interesseret i vennen havde jeg aldrig gået ud med ham.

Hvis det var mig ville jeg sige hvad jeg følte... (for jeg har også prøvet at være offeret) og idag får min kæreste klar besked hvis jeg synes han danser lidt fro tæt med veninderne...
Man skal respektere hinandens følelser, og elsker man hinanden, burde man også kunne sige sin mening uden at den anden begynder at bitche over det. Jeg går aldrig ud med min kærestes venner mere...fordi han fortalte mig at han var rigtig ked af det... det skulel han bare have sagt dengang og ikke spillet ligeglad og åh så forstående.

Få fingeren ud og fortæl din kæreste at hun kan gå ud med sine veninder... og skal hun ud med vennen vil du med.

Medmindre du altså er ligeglad med at de flirter og har det sjovt i hinandens selskab!!

KH.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-05-07 16:41

Citat
Hun var lige kommet ud af et stormfuldt forhold før mig.

Jeg tror du ligner et busstoppested inden hun kører videre ud i livet.
Du er måske bare en "trøster" mens hun er ved at komme til sig selv.

Kommentar
Fra : Rosalill

Dato : 12-05-07 16:45

Ærlighed vare længst. Åbenhen fremfor alt, jeg ville føle mig manipuleret hvis min kæreste går rundt og beskytter mig mod sandheden. Det kunne være at din veninde gerne vil passe på både sig selv, din ven og dig. Men hun vil måske ikke være så forstående, hvis du lige pludselig bliver berørt af at de går ud sammen, når/hvis du mærker at han alligevel ikke kan skjule sine følelser.

Du er den som skal passe på dig, derfor bliver du nød til at fortælle hende om din vens følelser. Det er ikke belastende for hende at du passer på dig selv. Men det modsatte kan blive en belastning for hende sidenhen.

De andres valg kan du intet gøre ved. Kun handle udfra.

Rosalill

Kommentar
Fra : mercedesteam

Dato : 13-07-07 16:44

hej synes du skal sige det måske er hun blevet mere glad for ham end for dig så er det nok bedst for dig at vide det nu