/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Tilslutte printer
Fra : ponda
Vist : 1723 gange
145 point
Dato : 07-05-07 17:23

Hej... jeg har en trådløs router "Zyxel med printerport", som virker fint nu skal jeg have min printer tilsluttet også.
Den er tilsluttet som den skal, men hver gang jeg prøver at udskrive noget, skriver printeren "scannerfejl" og det bliver den ved med uanset hvad jeg gør
Jeg har prøvet at slukke og tænde flere gange, men den gør det hele tiden.
Hvad er der galt?
Undskyld stavefejl og jeg er en klovn til det med computere

Med kærlig hilsen ponda.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 17:36

Er det printeren, der skriver scannerfejl - er det ikke på skærmen det står?
Når der er fejl på min skriver den også hvordan fejlen afhjælpes. min er ikke trådlløs og den er tilsluttet i usb stikket

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 07-05-07 18:50

Det er min printer der skriver scannerfejl, ikke min computer

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-05-07 19:03

Ok. Det er vist udenfor det jeg ved noget om så:

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 07-05-07 19:21

Ok, men tak for forsøget
Det er forresten en HP psc 750 jeg har.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-07 02:02

Det burde kunne lade sig gøre, er det en Zyxel 335U du har ? Det gætter jeg på, og har hentet manualen til den, har du fulgt vejledningen til punkt og prik ? Noget tyder på at du har gjort noget forkert under opsætningen, opsætningen er udførlig beskrevet på siderne 200 til 211 og ligner den opsætning jeg har på min D-Link router, du har højst sandsynlig fået gjort noget forkert under opsætningen, er det tilfældet må du sandsynligvis gå til en systemgendannelse, til en dato fra før du kørte print opsætning, og så næste gang fælge vejledningen bogstav for bogstav, en lille fejl og printeren virker ikke som skal, jeg gætter på at din printer driver ikke er placeret rigtig og at du bruger en standard driver, men det er kun et gæt, jeg kan ikke vide noget ud fra dine få oplysninger, skriv noget mere om hvilken Zyxel du har og hvilken Windows som du bruger, så kan hjælpen blive lidt mere udførlig

Accepteret svar
Fra : Sunnyman

Modtaget 145 point
Dato : 08-05-07 07:46

Hallo Ponda,

Egentlig ville jeg ikke have kommenteret dette indlæg, da jeg ikke har god forstand på netværk.
MEN den fangede min opmærksomhed, da jeg så at du har en PSC 750. Jeg har selv haft samme ALL in ONE, og med samme scannerfejl. Det viste sig desværre at det var scannerdelen der var gået, og jeg kunne kun bruge printerdelen. Det kunne tyde på at du har samme problem.
Du kunne evt. prøve at teste den ved at forbinde den direkte til USB på computeren o se om den så virker. ELLERS må du ud og investerer i ny..

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 08-05-07 17:03

Tak for jeres svar...
Ja det er en Zyxel 335U router jeg har og jeg gik ind på deres hjemmeside og fulgte deres vejledning.
Jeg har windows xp på mine computere.
Hmm... jeg ved ikke hvad der er galt, nu vil den slet ingenting, jeg prøvede at sætte den til den "gamle computer" igen og jeg prøvede også med stikket ind i den bærbare, men printeren skriver hele tiden scannerfejl og den vil hverken printe eller noget andet :0((
Den står bare og varmer op og skriver derefter scannerfejl og det samme sker igen og igen...
Jeg brugte printeren for nogle dage siden på den "gamle computer"og den går vel ikke bare i stykker?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-05-07 17:40

Her er drivere til dyret:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?product=57769&lc=en&cc=us&dlc=en

Øh - din scanner er vel ikke låst

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 08-05-07 18:25

Takker for linket, men jeg havde allerede den rigtige driver og det hjalp ikke på problemet

Kommentar
Fra : ponda

Dato : 08-05-07 18:27

Nej min scanner er ikke låst

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-05-07 19:11

HP udstyr er tit lidt bøvlet.
Ofte skal man indstallere driver/program - genstart - tilslutte udstyr. (jeg har selv en printer 3820)

Jeg har bøvlet lidt med en bluetooth dongle (klass 1 100 mtr.) hvor der manglede den tovejs kommunikation som printeren skal bruge. Hvorfor fandt jeg ikke ud af.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 08-05-07 20:37

Når printeren tændes står skannerbroen (den der aflæser billed) og køre lidt frem og tilbage (initalisering).
Hvis broen er ved et uheld (et let slag i hjørnet af printeren under flytning) er blevet skubbet ud af justering vil printeren melde skannerfejl -- af ejen erfaring er det svært at få den rettet op igen.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 10-05-07 07:27

Jeg har selv en HP PSC 1510 som fører sit eget liv... Den skriver konsekvent en testside ud, hver gang jeg skal printe noget via min bærbare, selvom det sker via kabel. Dyrt i blæk i længden!

Men jeg har haft noget bøvl, der måske minder om dit: Jeg kunne ikke få lov at scanne. Den sagde bare opstarts-lyde og "bøvsede". Men det hjalp, da jeg satte stikket i den slukkede printer og så tændte for den bagefter.

Min printer er også sensibel overfor hvilken USB-indgang jeg bruger.

Håber, at det måske hjælper dig videre!

Godkendelse af svar
Fra : ponda

Dato : 06-08-07 13:20

Tak for svaret Sunnyman.
Det viste sig at være det samme problem som dig, nu virker den fint på nær scannerdelen