/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
peogeut mi16
Fra : guggi
Vist : 952 gange
100 point
Dato : 19-01-03 19:05

Hej, mit problem er at min peugeot mi16 sætter ud. Efter ca. 10 min. kørsel kan den finde på at gå ud (næsten altid i et lyskryds grr...)Forsøger jeg at starte den igen skyder den i udstødningen Derefter skal bilen stå i ca. 15 min og så starter den igen??? Jeg har skiftet benzinpumpen og tændingsmodul og tændspole. Jeg håber at en kan hjælpe da jeg er ved at være ret træt af det!!
mvh søren

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 20-01-03 21:33

Hej guggi

Vil tro at det er din indsprøjtning´s computer som den er gal med.
Har tidligere kørt CITROEN BX 19 GTI (samme motor dog ikke 16v)
Min BX havde samme problem,man kunne starte den, køre,og efter ca 10-15 min
når den var blevet varm ,slog chokeren fra, og så gik bilen i stå.
Når den så fik lov at stå et stykke tid """så motoren blev kold igen"" så kunne den
starte uden problemer,men kunne så kun køre i 10 -15 min igen

Bilen var på værksted i 9 dage, de kunne ikke finde nogle fejl,til sidst fandt man frem til et lille spændnings fald på en af ledningerne som gik ind i indsprøjtnings computeren.
Den blev skiftet til en ny,og den kørte uden problemer siden.....

En fed bil sådan en PEUGEOT MI16....he he

Håber at du kan bruge mit svar
Vh riskoger......

Kommentar
Fra : Teac

Dato : 29-08-03 21:56

Hej Guggi !

Jeg skal ikke spille mig klog på hvorfor lige nøjagtig din bil arter sig som den gør, men jeg har erfaret at fejlene i periodiske udsætter mange gange ligger i toppunktsføleren.
Dvs. enten knastakselføleren eller krumtapsføleren.

Held og lykke
Teac

Kommentar
Fra : kenneths

Dato : 17-10-03 20:31

du skriver ikke årgang på din mi16, måske den er fra 1988 til 1990.

Kommentar
Fra : martinD

Dato : 19-10-03 12:49

Hejsa.

Jeg har det samme problem som guggi, men det er med peugeot 405 GL fra 1989, altså en bil uden alt det elektroniske udstyr. Motoren "prutter" når den kører i tomgang. Hjælp mig venligst da jeg er ved at få grå hår af det.

Med venlig hilsen MartinD.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 19-10-03 13:08

jeg har også en peugeot,har kostet meget på den ,der er ikke meget andet at gøre hel ny koborator5000kr men så kører den også men lidt vrøvl med bremser som slæber og lidt lugt af bensin.

med hilsen john f.

Kommentar
Fra : jomo

Dato : 19-10-03 13:08

jeg har også en peugeot,har kostet meget på den ,der er ikke meget andet at gøre hel ny koborator5000kr men så kører den også men lidt vrøvl med bremser som slæber og lidt lugt af bensin.

med hilsen john f.

Kommentar
Fra : muldwarp

Dato : 17-09-04 19:23

der sidder en styre boks til indsprøjtningen i venstre side af bilen eller midt for oven i bilen, hvor der sidder et rele i som har det med at ier også gir det løs forbindelse

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 17-09-04 23:05

Hmm...........

Tjek lide indlægs dato på dette spørgsmål !!!!!

Mon guggi stadig har den mi16 ???

Hilsen Riskogeren

Kommentar
Fra : sutrow

Dato : 31-01-05 11:06

Ja, har også haft en 405 GL og det er rigtigt som john siger skift hele pivtøjet, peugeot var så smarte at de ikke lavede karburatorerne som mange andre mærke gjorde hvor "tomgangs-huset" og karburator var hver for sig, næææ de lavede hele molevitten ud i en køre, så hvis man har problemer som du har, er mit største råd nok alt efter hvor glad du er for den, at skille dig af med den, for selv om du skifter karburatoren, så holder den nok ikke meget længere end 50.000 km før du står samme sted igen... Men sjovt nok så skal du heller ikke købe nyere, jeg har en kammerat der er peugeot-mekanikker, og han siger at der er konstant computer-problemer især med 406'erne... Så måske var det værd at overveje et mærkeskift?

Mvh.

Sutrow