/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
signatur i breve
Fra : svak
Vist : 640 gange
100 point
Dato : 03-05-07 14:59

hej

en kollega og jeg har netop diskuteret om man i firmabreve skriver sit navn før firmanavnet eller firmanavnet før sit navn.

Eksempler:

Med venlig hilsen

Peter Petersen

DANDAN A/S

eller

Med venlig hilsen

DANDAN A/S

Peter Petersen

Jeg vil gerne have et link til "sådan gør man".

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 03-05-07 15:05
Kommentar
Fra : pve

Dato : 03-05-07 15:17

Modtageradresse

Korrekt adressering:

Evt. kunde eller registreringsnummer

Modtagerens titel og navn

Evt. attention

Gade/vej - samt nummer og evt. etage

Evt. stedbetegnelse

Evt. postboksnummer

Postnummer og by (adresseposthus)

Fra PostDK: http://www.postdanmark.dk/iis/erhvervsservice/til_forsendelse/forsendelsesformer/udformning/udformning_start.htm

Kommentar
Fra : svak

Dato : 03-05-07 15:54

stouenberg, jeg kan ikke se svaret på hjemmesiden
pve, du har læst mit spørgsmål forkert - det er ikke foroven men forneden i brevet, jeg spørger til

Kommentar
Fra : pve

Dato : 03-05-07 17:29

Ups , skriver selv navn først efterfulgt af firmanavn. Det er standard opsætning af vores it afdeling. Jeg ved ikke lige hvor jeg skal finde doku. på det henne.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 03-05-07 19:43

Hejsa

I de firmaer jeg har været, har de alle brugt fornavn og efternavn først og derefter firmanavn.
Så jeg vil mene at eksempel 1, er det det rigtige. Har desværre ingen link.

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 03-05-07 20:40

jeg bruger også det første eksempel skriftligt, og mundtligt (præsenterer mig ved navn og firma når jeg ringer op).

Jeg kiggede for sjov lige indbakken igennem i min mailboks - og ALLE mails var opbygget som det første eksempel.

...men ingen regel uden udtagelse....

Når en kunde modtager et tilbud, så ser kunden først firmanavnet, og dernæst den der er ansvarlig for tilbuddet.

Kommentar
Fra : svak

Dato : 05-05-07 12:46

tak for svarene, men ingen har åbenbart dokumentationen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-05-07 08:38

...nok fordi der ikker er nogen dokumentation......