/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
"klunklyd" fra forhjul.
Fra : Madridsta
Vist : 860 gange
33 point
Dato : 03-05-07 07:59

jeg har en passat fra ´96, som er begyndt at larme fra h. forhjul ved accelration og ned bremsning.
frygter lidt det kan være et kardan-led.
er der nogen der kan hjælpe.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 43 point
Dato : 03-05-07 08:26

Det er måske det du selv tænker, - det kan være støddæmper, - det kan være bærekugle, Det kan være så meget. Du skal ruske i dine forhjul, ved at tage fat for oven, er der unormalt sløre, undersøger du hvor sløret stammer fra, - det bedste var at du kunne komme under bilen og ruske, og evt. med et dækjern eller lign. finde ud af hvor sløret stammer. - Det er selvfølgelig ikke nok at vide hvor fejlen er,det skal også laves. Du må jo regne med, at hvis materiellet ikke er i orden, kan det jo være den rene dræbermaskine du kører i.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-05-07 09:04

Det kan være en så simpel ting, som hjulet, der sidder lidt løst. Jeg har selv prøvet det!
Det kan især ske ved skift til alufælge, der SKAL efterspændes efter 100 - 2000 km.

Prøv lige at efterspænde, så kan det være du er problemet kvit!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 03-05-07 09:05

2000 skal selvf. være 200

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 03-05-07 09:07

jeg har haft 2 biler der lavede det samme nummer på den ene var det bærerkuglen på den aden var det en tap der holdt noget til forhjulet, jeg kan ikke huske hvd det hed, men det betød at forhjulet faldt af. så som stilkene skriver så kan det være ganske farligt sørg for at få det chekket, med det samme!!!!! kør ind til en mekanikker om du vil få det lavet der er jo din sag, du kan altid ringe til andre for en pris når du ved hvad dt er, men det er ikke noget du skal nøle med

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-05-07 18:14

løft den op på en donkraft og ryk lidt i hjulet. så kan du mærke om det er hjulet der sidder løst eller om det er styrekugle eller bærekugle det er galt med. det kan også være kardanleddet, men det høres mest når du drejer skarpt.

Godkendelse af svar
Fra : Madridsta

Dato : 05-05-07 09:36

Tak for svaret det var en bærekugle, der ikke var for god mere.
og er blevet skiftet.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-05-07 10:09

Det glæder mig at kunne bistå.