/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tyggegummi på sædet
Fra : Djun
Vist : 4302 gange
20 point
Dato : 02-05-07 16:05

En aften var jeg ude for at hente en veninde i byen. Mens vi kørte, gnaskede hun livligt på noget tyggegummi. Dagen efter, opdagede jeg til min store overraskelse, at hun havde efterladt sit tyggegummi i min bil - men på et noget så usædvanligt et sted!

Mit spøgsmål lyder, hvordan skaffer man sig af med tyggegummi klatter, der er trygget godt ind i passagersædet i min C5 - uden at skulle skifte sædet helt. (Det drejer sig om et standart sæde i en C5)

Accepteret svar
Fra : kejap

Modtaget 20 point
Dato : 02-05-07 16:13

hej.
Jeg har hørt at man kan fryse det væk. Tag noget i din fryser og læg over tyggegummiet, når klatten er frosen kan den skrabes væk.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-05-07 16:30
Kommentar
Fra : ibea

Dato : 02-05-07 17:17

Hej.
Kejap har fuldstænding ret. Af med sædestoffet og i fryseren med det.
Send regningen til den "tyggegummispisende" dame. Lad være med at forsøge
med diverse opløsningsmidler - du vil med garanti få en skjold.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-05-07 21:38

Mener du kan købe tyggegummi fjærner på spray dåse.Det er et stof der fryser tyggegummienså du let kan fjærne den.
God veninde du har...
alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-05-07 21:40
Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-07 23:38

tyggegummi blødgøres eller opløses af petroleum. Det er ikke så farligt at arbejde med som benzin.

Petroleum sælges nu om dage ofte som lampeolie eller grilltændvæske. Det lyder finere og man kan tage mere for det.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 03-05-07 02:02

Men tror du ikke at petrolium er lidt uheldigt at komme på et sæde? Jeg vil nu nok mene at der bliver nogle ret grimme pletter efter det.....

Kommentar
Fra : Djun

Dato : 03-05-07 15:57

En masse gode råd. Nogle, lidt mere ekstreme end andre, men der er vel altid flere måder at plukke en høne på. Tak for alle svarene - det ender vist med at blive afkøling+skrabning. Det var egentligt også det jeg ville have prøvet, hvis jeg ikke var istand til at finde en bedre måde, at aflive stadset på.

Godkendelse af svar
Fra : Djun

Dato : 03-05-07 15:58

Tak for svaret kejap.