/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærmen går sort et par sekund
Fra : rosekamp
Vist : 626 gange
200 point
Dato : 02-05-07 09:50

Min skærm bliver nogengange sort et par sekunder, hvorefter billedet klommer igen. Skærmen slukker ikke den bliver bare sort. Det er vildt irriterende, hvis den gør det i et spil, for så fryser spillet og jeg må slukke pc'en. Det er en ViewSonic VX922. Nogen idé om, hvorfor den gør det?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-05-07 09:57

Prøv at tjekke dine kabler til din skærm om de er løse.
Eventuel tage dem af og skrue dem på igen.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-05-07 10:06

Ja det var også det første jeg prøvede Det løste ikke helt problemet.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-05-07 10:07

Problemet begyndte først en måneds tid eller mere efter jeg tilsluttede den.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-05-07 10:19

Det lyder som det er blevet bedre. - Et kabel kan godt være knækket, eller ihvertilfælde dårlig forbindelse, - måske ved stikket, -- har du mulighed for at bytte med en anden for at afprøve om det følger kabel eller computer.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-05-07 10:23

Der kan gå mange timer imellem det sker så det har jeg ikke mulighed for nej. Hvordan synes du det lyder som om det er blevet bedre?

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-05-07 10:24

Iøvrigt kan det vel næppe være kablet der er noget galt med? Skærmen slukker jo ikke den bliver bare sort. Hvis det var kablet ville skærmen vel slukke?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-07 10:43

Du skal bruge den rigtige driver til:
Skærmkortet
skærmen

H-klik på denne comp > egenskaber > hardware > enhedshåndtering
Rul ned og kig på skærmkort og skærm
Der bør ikke stå standard, for bl.a Viewsonic skal helst bruge sin egen driver (jeg har haft en)

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-05-07 12:08

.
Citat
Ja det var også det første jeg prøvede Det løste ikke helt problemet.

Det var det helt, når du spørger

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-05-07 12:53

Citat
Ja det var også det første jeg prøvede Det løste ikke helt problemet.

Det var det helt, når du spørger

Hvad? Jeg forstår ikke hvad du mener?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-05-07 13:25

Det løste ikke helt problemet.

(men næsten)

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 02-05-07 16:53

Jeg synes at Din grafik kort sidder ikke fast i porten. Du må tjeke din kabler eller kort. Held og lykke

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-05-07 17:00

Jeg har ikke flere idéer - held og lykke.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 02-05-07 18:11

Reinstall your drivers of grafic card.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-05-07 21:26

Har du en pause skærm kørende ;)
Så slå lige den fra.

Eller er den slået på Strømstyring så skærmen slukker efter en hvis tid.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 02-05-07 21:57

Men det er jo problemet. Skærmen slukker ikke