/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Bygningsreglementet/Toilet
Fra : LarsJylland
Vist : 2907 gange
200 point
Dato : 29-04-07 18:24

Bygningsreglementet/Toilet

I det tidligere bygningsreglement fremgik det, at der skulle være 2 døre imellem toilet og køkken.

Er dette stadig gældende?

Gerne besvarelse med § henvisning

Med venlig hilsen
Jyden

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 29-04-07 18:42

Har ikke lige en § her....

Men det gælder IKKE mere.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-07 18:51

Bortset fra det, er jeg ret sikker på du har misforstået det med 2 døre.....

Der må ikke være direkte adgang fra køkken til toilet

Det gjaldt vist nok også fra opholdsrum/toilet (men ikke mere)....

I 75 (nyt hus) havde vi KUN 1 dør fra køkken til toilet, men du skulle i en mellemgang inden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-04-07 19:30

Reglerne er lempet - ingen mellemgang til toilet er nøvendig mere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-07 19:39

Citat
Reglerne er lempet - ingen mellemgang til toilet er nøvendig mere

Nej det mener jeg heller ikke....

Men det skulle der tidligere - den med 2 døre gjaldt heller ikke dengang - bare der IKKE var direkte adgang....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-04-07 19:43

Du kan læse reglerne her. De er fra småhusreglementet.

http://www.ebst.dk/BRS98_11_ID341/0/54/0

Hvis det er en etageejendom, kan du selv klikke dig frem i det store reglement.

Begynd med ebst.dk og find reglementerne under byggeri

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-04-07 19:45

Nemlig - men jeg ville ikke bygge hus med direkte adgang fra stue / køkken til toilet.
Det er jo heller ikke sjovt at være den besørgende - hvis det larmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-07 19:47

Citat
Det er jo heller ikke sjovt at være den besørgende - hvis det larmer.

Man kan lukke vandhanen op INDEN....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-04-07 21:27

der kan godt være adgang til toilet direkte fra køkken. med den grad af hygiejne der præsteres idag i forhold til tidligere, er det ikke noget problem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-04-07 21:34

Husk at toiletrum skal ventilleres. Hvis der kun er udsugning med en ventillator, skal der være åbning til naborum, oftest ved en spalte under døren. Det giver ikke rare lyde i køkken/stue, hvis der er direkte forbindelse.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-04-07 07:56

Det er lidt svært at give dig en paragraf der ikke findes, men på denne side kan du læse bygningsrelementet.
http://www.ebst.dk/BRS98_11_ID302/0/54/0

Godkendelse af svar
Fra : LarsJylland

Dato : 05-05-07 21:44

Tak for svaret til alle - refi var hurtigst på aftrækkeren.