/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nvidia problem på FS Amilo
Fra : troldenesdhb
Vist : 569 gange
500 point
Dato : 29-04-07 17:04

Min søn har en Fujitsu-Siemens Amilo M3438. Pludselig da han skulle starte den, kom den med en fejl der blinker hurtigt. Der står noget med NV4_disp error. Der er samtidig tynde grønne streger ned over skærmen.

Den genstarter så, og vælger menuen med mulighed for opstart i Fejlsikret.

Hvis man vælger fejlsikret, starter alt ok, og der er ingen grafik problemer! Vælger jeg at afinstallere Nvidia, kan jeg genstarte 1 gang normalt, derefter er der igen de samme problemer.

Jeg har læst mange sider ang. Patch der skulle afhjælpe problemet

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=4432

Men det hjælper ikke! Jeg har nu formateret, men problemet er nøjagtig det samme. De skriver også at man kan opdatere Bios, men der er ingen nye bios, på Fujitsu-siemens hjemmeside.

Jeg har så haft den bærbare skilt, for at se om jeg kunne se noget på grafikkortet, men jeg ved sku ikke hvor et grafikkort sidder på sådan en?

Nogle der kender problemet, og specielt løsningen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 17:27

pc'en er vel ikke O.C,prøv at indstille bios til default settings.
Kan være for meget strøm til Grafik kort eller ram.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-04-07 18:14

har prøvet Default settings, og den har aldrig været overclocket.

Det er samtidig den mest tynde Bios jeg nogle sinde har set.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-07 19:01

I know it gets tiresome and boreing to hear people always saying to update your drivers, but I think when people say that they forget to mention that you need to update your motherboard too(if it can be).

Prøv om dette redder problemet - det gjorde det for denne....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-07 19:08

Har du læst denne side der omhandler det problem.....

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q293078

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 29-04-07 19:32

desværre løste det ikke problemet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-07 19:44

Tja - så er mulighederne nok udtømt....

Det er et problem mange har - og alle er enige om at det bare ikke er et godt kort....

Nogle har løst det med driveropdatering....
Andre med motherboardopdatering....
Resten har aldrig løst det men sat et andet kort i.

Det er tilsyneladende et "loop" der sker - og så er det hele jo uendeligt.....