/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Tilbygning på nyt hus!
Fra : llo
Vist : 656 gange
300 point
Dato : 29-04-07 15:31

Vi er i den situation, at vi bor i et hus fra 2003 på 110 kvm.
Vi er meget glade for huset, men kunne godt bruge et ekstra værelse (til kontor), eftersom vi nu har fået vores 2 dejlige børn efter vi er flyttet ind.
Det ekstra værelse skal være på 10 kvm, således det passer til de andre børneværelser.
Vi har et ønske om at lade det firma, som byggede vores hus i 2003, lave tilbygningen.

Men hvordan skal vi gribe dette an - skal vi først søge om byggetilladelse på kommunen eller skal vi først henvende os til byggefirmaet????
Hvordan gør man "sådan noget"!???!!!

Mvh
Lone

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 29-04-07 15:42

Man kan henvende sig til byggefirmaet og så vil de ordne alt.
Man kan også selv lave tegninger - søge tilladelser osv. for at spare penge, det er op til en selv.
Mvh 15063637

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-04-07 15:49

At ansøg skriftligt. Beskriv hvad byggeriet skal bruges til, hvordan det er konstrueret, og hvilken postadresse byggeriet har, hvor bygningen bliver placeret på byggegrunden.
Når du har modtaget byggetilladelsen, påbegynd byggeriet inden der er gået et år.
At færdigmelde dit byggeri til kommunalbestyrelsen

Herfra http://www.borger.dk/portal/page/pr02/borger/forside/bolig-og-flytning/ejerbolig/ejendom-og-byggeri/nybygning-ombygning-og-ulovligt-byggeri/huskeliste

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 29-04-07 16:15

Før du går i gang med en skriftlig ansøgning til kommunen, så tag lige kontakt (tlf. eller personligt) til kommunen og hør om du må udbygge.

Det kommer meget an på grundens størrelse og lokalplanen.

Kontakt Teknisk Service i kommunen, de vil med det samme kunne fortælle dig og du må tilbygge.

Hvis de siger ja, så kontakter du det firma, der skal lave tilbygningen, de sender så en tegning til kommunen og ansøger om byggetilladelse.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 29-04-07 17:36

Enig med K1975.... Og du kan spare mange penge ved at få lavet tegninger selv, hvis du kender en som kan lave dem.... Det er jo bare de gamle tegninger som skal udvides lidt, hvis i da stadig har dem.....

Kommentar
Fra : nakgej

Dato : 30-04-07 07:26

Hej llo
En god idé som jeg har brugt ved tilbygning var at tegne grundplanen i bestemt målestok og ligeså med de møbler der skal være i bygningen. Prøv så at rokere rundt med møbler indtil du finder den bedste løsning. Jeg synes det giver et godt overblik. Lav beskrivelser af hvilke materialer du vil have brugt evt. i samråd med byggefirmaet. Husk også beskrivelser af installationer. (varme, el, ventilation m.m.)
Når det er på plads kontakt så et byggefirma (gerne flere) og få en pris på hele skidtet.
Held og lykke med byggeriet.
Poul