/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kalender til min PC.
Fra : vedikkealt
Vist : 3418 gange
100 point
Dato : 28-04-07 09:24

Hej

Jeg leder efter en planlægnings kalender til min PC.

Jeg køre Win XP og Microsoft Office til hjemmet 2007.

Jeg har forstået at der i Office Prof er en kalenderfunktion, så det havde jo ulig været nemmere at købe den fra starten.

Men findes der et planlægnings / kalender system som kan købes, uden at det koster en million ?

Hilsen fra

vedikkealt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 09:35
Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 28-04-07 09:40

Jeg kan da vamt anbefale dig at hente Google Calendar og mens du er ved det kan Google's G-mail også anbefales...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-04-07 09:47

Jeg har levet af at lave IT-programmer i over 25 år. Jeg har lavet et Booking-system der kan alt det du ønsker inkl. at alarmere dig når en aftale nærmer sig. Hvis du vil kan jeg sende progorammet til dig. ;)

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-07 09:52

Tak for de første par svar.

Jeg var inde og kigge Google, som - godt for mig ser ud til at være på Dansk ? og er det rigtigt set at den er gratis ?

Og til Teil

På arbejde bruger jeg Outlook kalender, men i Microsoft Office til hjemmet ser den desværre ikke ud til at være, eller også er det bare mig, som en glad amatør, der ikke kan finde den.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-07 09:57

Til arne.jacobsen

Det lyder absolut interessant, for det jeg lige præcist har brug for i første omgang, er netop Alarm funktionen, hvor jeg kan ligge noget ind til om 14 dage, og at det Popper op dagen før - eller på dagen.
Hvad koster det ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-07 09:57

Outlook følger også med Office 2007 home.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 28-04-07 10:01

Jeg er pensioneret, så jeg skal ikke længere leve af det. Det er ganske gratis jeg skal blot bruge en email-adresse så sender jeg det til dig.

Det fylder 713.000 Kb i en Zip-fil

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-07 10:12

Til arne.jacobsen

Du er dælme en guttermand. TAK

Men nu er jeg stadig en glad amatør, kan min PC overhovedet håndterer en Zip-fil ?

Nå - men det skal ikke være uforsøgt, så her er min mailadresse

soldalen@stofanet.dk

Og lige - vi har oprydningsdag i ejendommen, så jeg har lovet at være med til at fylde i containeren, så jeg er noget fraværende - ind i mellem

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 28-04-07 10:56
Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 28-04-07 11:19

Tak for svaret arne.jakobsen.

Det var ganske pænt af dig at sende mig den Zip fil.

Problemet er så nu, at jeg ikke kan ET ord Engelsk, et handicap som ikke er nemt, når man prøver at gebærde mig rundt i denne PC verden.

Selve sproget Dansk er jo et for lille sprogområde til at lave noget som rigtigt batter, det har jeg jo oplevet mange gange.

Men jeg har som TAK for din indsats givet dig mine point og max stjerner.

Venlig hilsen

og god weekend

fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-07 01:44

Halløjsa her er hvad du mangler tror jeg Destop Calendar. En smart lille kalender der ligger på dit PC-skrivebord. Jeg kan absolut anbefale dette program. Købeversioner kommer automatisk op 3 dage før en event og notificerer dig om at du har en aftale du skal huske. Du kan lægge fafteler ind der kun gælder en gang eller aftaler der ligger på samme dato hvert år, f.eks. fødselsdage. Prøv gratisversionen først og betalt så den latterlige sum af 15 $, for at få den fulde version.

http://www.desktopcalendar.tk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 16-05-07 18:52

Jamen mit program er skam ikke på engelsk. Det er skrevet af en dansker, til danskere, på dansk.

Du lægger det i en programmappe og dobbeltklikker på det. Så skulle resten gerne komme helt af sig selv. Når filen er pakket ud, finder du programmet Booking.exe - højreklikker og vælger "Overfør til skrivebord". Så får du ikon ud på skrivebordet og så du kørende.

Kommentar
Fra : annefalk

Dato : 30-09-11 14:12

Hej arne.jakobsen

kan man stadigvæk få det der booking system for hvis man kan er jeg interreseret.

hilsen annefalk

Kommentar
Fra : Handy-mand

Dato : 06-01-13 11:41

Jeg søger en lille kalender til hjørnet på mit skrivebord, har haft Gadgets fra skrivebordmeny, men den virker ikke mere. ville da også gerne kunne bruger den til lidt mere end lige datoen.
og har det vildt godt med dansk og ingen andre sprog ha ha
Hilsen Mogens

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-01-13 12:24
Kommentar
Fra : Handy-mand

Dato : 06-01-13 12:52

Jeg håber stadig et svar, Arne Jakobsen tager ikke imod nye "venner" beklager der stadig interesere i hjælp.